معاون اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان مطرح کرد؛

پایان ماه‌بندگی‌خدا با اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در گلستان

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ماه مبارک رمضان با اجرای عملیات فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با عنوان فصل بندگی و با حضور ۱۵ کارگروه تخصصی در گلستان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، حجت الاسلام رضا میر دیلمی اظهار کرد: عید فطر، عید عبادت، بندگی و شستشوی دل از زنگار و معاصی است؛ در واقع این روز را باید عید یک ماه مراقبه، محاسبه، تعالی و مبارزه با نفس دانست.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در ماه مبارک رمضان، افزود: در این ماه، با محوریت «تحقق زنجیره تواصی به حق و نشر فضیلت‌ها» عملیات فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با عنوان فصل بندگی و با حضور ۱۵ کارگروه تخصصی با موضوعات مختلف در گلستان برگزار شد.

دیلمی افزود: این برنامه ها با استفاده از ظرفیت عظیم تشکل های دینی، انقلابی و مردمی با راهبری شبکه تبلیغی انجام و در قالب کار گروه های مختلف همچون تبلیغ نوین، رسانه، کودک و نوجوان، مساجد، هیئات، بانوان، محتوا و ارتباطات برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح محله همدل، ابراز کرد: این طرح با هدف ایجاد وحدت، همدلی، همبستگی اجتماعی، هم افزایی، امید آفرینی، خدمات رسانی و حل مسائل و مشکلات در قامت محلات و به صورت مردم پایه در حال اجرا است.

فعالیت ۲۴۰۰ داوطلب جهادی برای حل مشکلات محلات

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: تاکنون علاوه بر اعزام گروه های جهادی، حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر از مردم استان در محلات مختلف به عنوان داوطلب جهادی برای حل مسائل و مشکلات محله خودشان در این سامانه ثبت نام کرده اند و این روند تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، مساجد به عنوان پایگاه تواصی به حق و مدیریت بحران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باز بود و در شبهای قدر برنامه های بسیار خوبی در سطح استان برگزار شد.

دیلمی با بیان اینکه در ایام ماه رمضان مسابقات و برنامه های فرهنگی متعددی با استفاده از ظرفیت جامعه نخبگان استان پیش بینی شد، افزود: در این ایام در فضای مجازی برنامه های متعددی همچون برگزاری منبرهای مجازی، جزء خوانی، ادعیه خوانی روزانه، مناجات خوانی، مسابقات فرهنگی و ارسال محتوا اجرایی شد.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود:در بحث محتوا، در سایت «مبشران» و با محتوای عملیات فصل بندگی، مباحث بسیار فاخری در موضوعات متنوع معرفتی و بصیرتی پیش بینی شد تا مردم مومن و انقلابی استان از آن استفاده کنند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر به مردم استان، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، نماز عید سعید فطر در مساجد و اماکن دینی با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و با حفظ تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.