مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

۲۳۷۹ قطعه زمین برای طرح مسکن ملی در گلستان تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: دو هزار و ۳۷۹ قطعه زمین برای طرح مسکن ملی در گلستان تأمین شد.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، حسین محبوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن طی سه مرحله، ۱۲ هزار و ۵۶۳ نفر در گلستان ثبت نام کرده که هزار و ۶۷۴ معادل ۱۴ درصد ثبت نام کنندگان، واجد شرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از این تعداد هزار و ۹۸ نفر تاکنون افتتاح حساب داشته و ۶۹۴ نفر وجه اولیه (۴۰ میلیون تومان) را واریز کردند.

وی بیان کرد: تامین زمین واحدهای این طرح، برعهده راه و شهرسازی بوده که آن را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن و بالای ۱۰۰ هزار نفر به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار می‌کند.

محبوبی ادامه داد: تاکنون برای دو هزار و ۳۷۹ واحد تامین زمین انجام شده که پنج برابر میزان واریز کنندگان وجه اولیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: حدود هزار و ۶۰۰ واحد دیگر، ظرفیت ثبت‌نام وجود دارد که به زودی سامانه باز خواهد شد و شهروندان واجد شرایط می توانند، ثبت نام کنند.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در سایت مریم آباد گرگان ساخت ۲۲۰ واحد را شروع کرده و بنیاد مسکن هم در همین سایت، به زودی عملیات ساخت واحدهای دیگری را آغاز خواهد کرد.

محبوبی اعلام کرد: در گنبدکاووس، بنیاد مسکن در حال اجرای فونداسیون پروژه ۹۶ واحدی بوده و در شهرهای دیگر هم واگذاری ها گروهی انجام شده است.

وی در خصوص پرداختی ها هم گفت: در ابتدا ثبت‌نام‌کنندگان مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را باید پرداخت کنند و متناسب با پروژه، از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات استفاده خواهد شذ و در ادامه هم با توجه به پیشرفت کار از مالک درخواست شده تا سهم دیگر خود را پرداخت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در مجموع متقاضی باید ۱۶۰ میلیون آورده نقدی بیاورد، گفت: مهلت تحویل این پروژه ها دو ساله است.