دایره المعارف صنعت خانگی در آزادشهر رونمایی شد

طی مراسمی دایرة المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) در آزادشهر رونمایی شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شبستان از گرگان، «سید فاطمه کریمی» صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دایره المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) با همت موسسه فرهنگی هنری علم آفرینی آرمان رها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر و کانون فرهنگی و هنری معراج مسجد جامع آزادشهر طی مراسمی رونمایی شد.

مسئول موسسه فرهنگی هنری علم آفرین آرمان رها ادامه داد: دایره المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) یک کتاب چند جلدی است که در راستای حفظ ثبت و نشر آثار و دانش اصلی بومی با هدف تحکیم بنیاد خانواده نگاشته شده است.

کریمی متذکر شد: این کتاب براساس تجریبات  جشنواره های عرضه محصولات خانگی نگاشته شده و تلاش شده که تولیدات و محصولات خانگی عرضه کنندگان به نام خود اشخاص که با مجوز در مسیر تولیدات یک کسب و کار خانگی قرار گرفتند در این کتاب ثبت شود.

وی افزود: همچنین دایره المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) بستری را فراهم کرده که علاقمندان بتوانند به دیگر محصولات و آثار دسترسی داشته باشند و محصولات آنها به صورت ماندگار به نام این افراد ثبت شود.

مسئول موسسه فرهنگی هنری علم آفرین آرمان رها  ابراز داشت: برای مثال در دایره المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) به یکی از داورهای نازایی اشاره شده و همچنین بستری فراهم است که بتوانند از طریق این کتاب سرمایه گذاران به تولید کنندگان این محصولات دسترسی داشته باشند.

کریمی بیان کرد: این کتاب که به صورت پایلوت از آزادشهر آغاز کردیم و هدف ما این بوده که بستری فراهم کنیم که کسی ایده و یا طرحی دارد بتواند ایده و طرح خود را با فعالان حوزه اقتصادی به اشتراک بگذارد و یا زمینه توسعه کسب و کار خود را فراهم کند.