اعلام روش پرداخت غیرحضوری فطریه در گلستان از سوی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: مردم استان می‌توانند با شماره‌گیری #۵*۰۱۷*۸۸۷۷* فطریه و کفاره خود را برای کمک به مددجویان تحت حمایت این نهاد واریز کنند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایسنا، عیسی بابایی با اشاره به هماهنگی به‌عمل آمده در جلسه ستاد صدور مجوز جمع‌آوری زکات فطریه، اظهار کرد: به‌منظور هم‌افزایی در برگزاری برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی و جلوگیری از تعدد مراکز دریافت فطریه در روز عید فطر تمامی صندوق‌های مستقر در مصلاهای نماز عید فطر، با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط زکات فطره روزه‌داران را جمع‌آوری می‌کنند.

وی از مردم خواست از اهدای زکات فطریه خود به مراکز غیرمجازی که فاقد آرم و لوگوی تایید شده دبیرخانه شورای زکات هستند، خودداری کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ زکات فطره شهروندان صرف امور معیشتی اقشار محروم و مددجویان کمیته امداد می‌شود، تصریح کرد: از ساعات اولیه عید سعید فطر، پایگاه‌های کمیته امداد با بسیج همه امکانات، آماده دریافت زکات فطره روزه‌داران هستند.

وی با اشاره به روش پرداخت غیرحضوری زکات فطره و کفاره، گفت: این نهاد امسال از طریق کد دستوری #۵*۰۱۷*۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۰۲۲۶-۹۹۹۷-۹۹۱۸-۶۰۳۷ بابت فطریه عام، شماره کارت ۰۵۹۴-۵۰۰۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷ بابت فطریه سادات و شماره کارت ۰۲۹۷-۵۰۰۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷ آماده دریافت کفاره عمد و غیر عمد هم استانی‌ها است.

بابایی خاطرنشان کرد: مردم استان سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره برای کمک به مستضعفان و نیازمندان پرداخت کردند که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۷ میلیارد تومان جمع‌آوری شود.

بر اساس اعلام کمیته امداد گلستان، وجوه جمع‌آوری ‌شده فطریه از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود و با اولویت در میان نیازمندان و فقرای همان منطقه توزیع می‌شود.