مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

رشد ۲۶ درصدی گازرسانی به روستاهای گلستان طی هشت سال گذشته

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: طی هشت سال گذشته و با رشد ۲۶ درصدی، شعله آبی گاز در ۲۴۱ روستای محروم و کمتر توسعه یافته این استان روشن شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر علی طالبی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت با هدف توسعه مناطق محروم و کمتربرخوردار، چهار هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش گازرسانی به روستاهای استان انجام شد.

علی طالبی افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از مجموع ۹۸۴ روستای گلستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند.

طالبی افزود: هم اکنون عملیات گازرسانی به ۱۶ روستای گلستان در حال انجام است و گازرسانی به ۳۰ روستای دیگر نیز در مرحله طراحی برای اجرا قرار دارد.

گازرسانی به ۱۰۰ درصد شهرهای گلستان

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در ادامه اظهار داشت: توسعه گازرسانی به شهرها نیز در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت به طوری که در حال حاضر و با هزینه ۷۲۷ میلیارد ریالی دولت طی هشت سال اخیر،  ۱۰۰ درصد ساکنان ۳۳ شهر شامل ۳۸۰ هزار خانوار به گاز طبیعی دسترسی دارند.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۳۹ هزار خانوار شهری و گلستان گلستان از گاز طبیعی استفاده می کردند که این رقم در حال حاضر به حدود ۶۱۰  هزار خانوار افزایش پیدا کرده است.

اجرای سه هزار و ۳۴ کیلومتر خطوط گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز گلستان همچنین گفت که در هشت سال گذشته سه هزار و ۳۴ کیلومتر خطوط شبکه گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و واحدهای صنعتی استان انجام شد.

طالبی افزود: حجم خطوط شبکه گازرسانی در گلستان از ۶ هزار و ۸۰۷ کیلومتر قبل از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید به ۹ هزار و ۸۴۱ کیلومتر افزایش یافته است.

وی به روند گازرسانی واحدهای صنعتی گلستان طی هشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاری افزون بر ۶۹۵ میلیارد ریالی از محل اعتبارات سرمایه‌ای، تعداد واحدهای صنعتی گازرسانی شده استان از هزار و ۸۹۸ مورد در سال ۹۲ به سه هزار و ۱۷۵ مورد افزایش یافته است.