مراسم نمادین تجلیل از فعالین عرصه سلامت آموزش و پرورش استان گلستان در هفته سلامت

مراسم نمادین تجلیل از فعالان حوزه سلامت مدارس استان به مناسبت هفته سلامت برگزار گردید.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، مراسم نمادین تجلیل از فعالان حوزه سلامت مدارس استان به مناسبت هفته سلامت در دفتر مدیر کل برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته سلامت گفت: یکی از مهمترین دغدغه های ما اهمیت بهداشت مدارس و ارتقاء سلامت دانش آموزان می باشد که آموزش و نظارت بر بهداشت مدارس توسط مراقبین سلامت صورت می گیرد از آنجایی که در این زمینه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم اگر بتوانیم از ظرفیت سفیران سلامت به خوبی استفاده کنیم، با توجه به هوش کلامی بالای کودکان نسل جدید و توانایی بالای تعاملات اجتماعی آنها، می توانیم امیدوار باشیم این خلاء را مرتفع نماییم.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان ضمن تبریک هفته سلامت و تشکر از مدیر کل به دلیل تلاش ایشان در جذب مراقب سلامت از ماده ۲۸ افزود: هفته سلامت فرصتی است که تقدیر و تشکر نماییم از تلاش های مراقبین وسفیران سلامت و همه فعالان عرصه سلامت بخصوص در شرایط کنونی با وجود بیماری کرونا که زحمات آنان مضاعف گردیده است.

وی همچنین بهره‌مندی از ظرفیت عظیم سفیران سلامت دانش آموزی در اطلاع رسانی و آموزش بهداشت فردی از پاندمی مصیبت ‌بار کرونا را مؤثر عنوان کرد.

در ادامه نرگس چهارنایی رئیس اداره سلامت خاطر نشان کرد: امسال به دلیل وجود کرونا مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت طبق پروتکل های بهداشتی به تعداد بسیار محدود ( یک نفر کارشناس- ۲ مراقب سلامت و یک دانش آموز سفیر سلامت) بصورت نمادین برگزار گردید.