مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان:

زنگ خطر آب در گلستان/ ضرورت مدیریت مصرف

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: زنگ خطر کمبود آب در استان به صدا در آمده است و اگر مدیریت صحیح مصرف آب شرب صورت نگیرد در تابستان ۱۴۰۰ با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، بهزاد هرمزی با اعلام این خبر اظهار کرد: بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز  با اشاره به رشد چشمگیر مصرف آب در ابتدای سال جاری گفت: مصرف آب در هفته‌های نخستین امسال، نسبت به مدت مشابه سال افزایش داشته است که لزوم مدیریت بیشتر را فراهم می سازد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: کاهش بارندگی در سال آبی جاری و افزایش مصرف با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی در مناطق مختلف ، استان را در حوزه آب با چالش جدی روبرو کرده است.

وی با اشاره به پیش بینی‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌های تامین و آب رسانی افزود:متاسفانه با توجه به اینکه در استان بیشترین حجم تامین آب شرب از چاه های آب شرب و چشمه ها صورت می پذیرد با توجه به کاهش نزولات آسمانی ، سفره های زیرزمینی هم ظرفیت تامین را نخواهند داشت و اصلاح فرهنگ مصرف ، تنها راه برون رفت از شرایط فعلی خواهد بود و وقت آن فرا رسیده است تا مردم عزیز استان مصارف غیر ضرور همچون(شستشوی خودرو ، حیاط ، آبیاری باغچه ها و ….) را متوقف نمایند.

هرمزی در بخش دیگری از برنامه ریزی این شرکت در مدیریت در شبکه آبرسانی مرکز استان گفت : در شهرستان گرگان با توجه به افزایش دما و به تبع آن افزایش میزان مصرف و با توجه به کمبود آب (۴۴۰ لیتر در ثانیه )به جهت لزوم پایداری آب شرب در شبکه توزیع در زمانهای افطار تا سحر ، این شرکت اقدام به ذخیره سازی  مخازن می نماید که در بعضی از نقاط شهر شاهد  افت فشار و کمبود آب می باشیم تا بتوانیم با مدیریت مصرف در طول روز در مرکز استان  با مشکل کم آبی مواجه نشویم  .

وی در پایان از همه هم استانی های فهیم ساکن در شهر و روستاها درخواست کرد با رعایت صرفه جویی در مصرف آب  و با اجتناب از مصارف غیر ضرور این شرکت را  در ارائه خدمات مناسب یاری نمایند تا انشالله فصول گرم سال را  با کمترین مشکل در بخش تامین آب شرب پایدار ، سالم و بهداشتی بتوانیم عبور نماییم .