مدیرکل انتقال خون گلستان خبر داد :

ذخایر استراتژیک خونی گلستان به ۴ روز رسید

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: استقبال مردم در ماه مبارک رمضان مشابه شرایط عادی در سنوات گذشته بود و خوشبختانه در حال حاضر ذخایر استراتژیک خون و فرآورده های خونی ما در این ایام کرونا به چهار روز رسیده است است و تنها در گروه خونی O مثبت با تقاضاهای بیشتری در مراکز درمانی رو به رو هستیم.

به گزار ش پایگاه خبری ساجد خبر، سید صادق بنی عقیل با اعلام این خبر گفت: ایگاه های انتقال خون گرگان، علی آبادکتول و گنبدکاووس در ماه مبارک رمضان شب ها فعال است و اهداکنندگان می توانند به این پایگاه ها برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ذخایر خونی ما در گروه O مثبت ۳.۱ روز است، بیان کرد: به صورت میانگین از آغاز ماه مبارک رمضان ۱۵۰ نفر در طول شب های گذشته برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کردند که تقریبا از ۱۳۰ نفر به صورت میانگین خون گیری شده است.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان خون گیری از محلات و روستاهای مختلف استان نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین مانند شب های قدر سال گذشته برنامه های ویژه ای را در نظر خواهیم گرفت.

وی فت: مانند سال گذشته برنامه ریزی شده که پایگاه های انتقال خون گرگان، علی آبادکتول و گنبدکاووس در ماه مبارک رمضان شب ها فعال باشد و اهداکنندگان می توانند به این پایگاه ها برای اهدای خون مراجعه کنند.