نارضایتی مشتریان گنبدی از ارسال‌ نامطلوب کالا

فروشنده صنایع دستی در گنبدکاووس گفت: متاسفانه شرکت تیپاکس در ارائه خدمات خود به مشتریان در گنبدکاووس ناتوان بوده و این امر موجب نارضایتی بیشتر مشتریان این شرکت شده است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از فارس از گرگان، فعالیت و وظیفه مهم شرکت تیپاکس در راستای کمک به صنعت پست، جابه‌جایی سریع مرسولات و محصولات مردم است.

چارت سازمانی این شرکت رضایت مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت است.

با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات میدانی در شهرستان گنبدکاووس متوجه شدیم که شرکت تیپاکس در این شهرستان در ارائه خدمات خود و رضایتمندی مشتریان ناتوان بوده به طوری که بیشتر فروشندگان صنایع‌دستی و فروشندگان بزرگ در عرضه محصولات مختلف که برای جابه‌جایی مرسولات و محصولات خود مجبور به مراجعه به این شرکت هستند ابراز نارضایتی کردند.

همچنین در سال‌های گذشته نیز نماینده شرکت تیپاکس در شهرستان گنبدکاووس به دلیل عدم رضایت‌مندی مشتریان و تاخیر در جابه‌جایی محصولات و مرسولات از سوی شرکت تیپاکس مرکزی واقع در پایتخت غیرفعال و بسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس مصاحبه با یکی از این مشتریان انجام شده که با هم می‌خوانیم.

علت نارضایتی خود را از شرکت تیپاکس واقع در شهرستان گنبدکاووس بفرمایید؟

مهدوی: بنده یک فروشنده صنایع دستی هستم که با توجه به شیوع بیماری کرونا از سال گذشته تاکنون محصولات خود را از طریق مجازی به فروش رسانده و برای جابه‌جایی کالای خود به شرکت تیپاکس مراجعه کردم.

اواخر سال ۱۳۹۹ برای ارسال محصولات خود به خریداران به این شرکت مراجعه کردم که در مرحله نخست این شرکت برای دو بسته که مجموعا ۲۵ کیلوگرم وزن داشت مبلغ ۳۸۰ هزار تومان تا رسیدن به تهران از بنده اخذ کردند.

در صورتی که هزینه یک خودروی سواری با چهار مسافر از گنبدکاووس تا تهران فقط ۴۴۰ هزار تومان است و مدت زمان کمتری هم به دست مشتری می‌رسد.

علت این افزایش کرایه را جویا شدید؟ چرا از ارسال بسته خود انصراف ندادید؟

مهدوی: زمانی که برای پیگیری موضوع به نمایندگی مراجعه کردم گفتن این مبلغی است که از سوی مرکز اعلام شده و از دست ما خارج است.

با توجه به این صحبت‌ها از ارسال کالاهای خود منصرف شدم و اعلام کردم که ارسال کالا را کنسل و برگشت بزنید اما در پاسخ اعلام کردند که باید هزینه رفت و برگشت کالا را پرداخت کنید تا کالا مرجوعی شود.

چرا گلایه و انتقاد خود را با شرکت تیپاکس مرکزی در میان نگذاشتید؟

مهدوی: بعد از کلی پیگیری و مذاکره کالاهای بنده بعد از ۲۲ روز به مقصد رسید در حالیکه خریداران کالاهای خود را برای شب عید سفارش داده بودند.

بار بنده آسیب‌دیده بود در حالیکه در پورتال شرکت تحویل در ۱۷ فروردین ثبت شده اما اجازه ثبت شکایت داده نمی‌شد و زمانی که با شرکت تماس گرفتم عنوان کردند که بار شما ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تحویل شده و هر چه بیان کردم که در سایت شرکت زمان تحویل ۱۷ فروردین ماه و خریداران نیز همین زمان را اعلام کردند بی‌فایده بود.

چه انتقاد دیگری از نمایندگی این شرکت در گنبدکاووس دارید؟

مهدوی: یکی دیگر از انتقادات بنده این است که کالا با تاخیر ۲۲ روزه تحویل خریدار شده و به‌جای عذرخواهی و جبران این تاخیر از سوی شرکت، در زمان تحویل ۵۰ هزار تومان مازاد از کرایه که بنده پرداخت کردم از صاحب کالا دریافت کردند.

در این مدت هیچ شماره ای از مدیران و مسوولان ارشد به مشتریان برای بازگو کردن انتقادات و شکایات داده نمی‌شود و در سایت نیز شماره که اعلام شده بعد چند دقیقه به صورت اتومات قطع می‌شود و دسترسی برای پیگیری شکایت از این نمایندگی و شرکت وجود ندارد.

نکته بسیار مهم این است که در این مدت پیگیری و مراجعات مکرر به این شرکت در شهرستان متوجه شدم تنها این مشکل برای ارسال محصولات بنده نیست و بسیاری از فروشندگان بزرگ و نمایندگی‌های شرکت‌های معتبر نیز متاسفانه در ارسال و جابه‌جایی مرسولات خود با این شرکت مشکل داشته و نتوانستند مشکلات خود را با مسوولی در راستای رفع مشکل بیان کنند.