مدیرکل گمرکات گلستان عنوان کرد :

رشد ۷۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی استان در بهار امسال

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که صادرات کالاهای غیرنفتی فروردین ماه امسال گلستان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۱.۵ میلیون دلار رسید که استمرار آن نوید بخش سالی پر رونق برای اقتصاد این استان شمالی است.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، سیدابراهیم حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد که طی یک ماه گذشته حدود ۴۹ هزار و ۱۵۷ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۱ دلار از مبادی گمرکی این استان به دیگر کشورها صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: پلی استایرن، پنیر، خرما، پسته، سیمان، سیب زمینی و ید به ترتیب از مهمترین اقلام صادراتی گلستان در فروردین امسال بود که این کالاها به قزاقستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و پاکستان صادر شد.

حسینی به واردات گمرکات گلستان در فروردین امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۱۶۲ تن کالا به ارزش ۹۰۵ هزار و ۱۸۵ دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۵۰ درصد کمتر شد.

به گفته وی، عمده کالاهای وارداتی شامل استابلایزر، پارچه، واکس مصنوعی و آنتی استاتیک بود که از چین، ترکیه، ترکمنستان، لهستان و ویتنام وارد ایران شد.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین درآمد وصولی گمرکات گلستان در فروردین امسال را حدود ۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳۹ درصد بیشتر است.