رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خبر داد

آغاز واکسیناسیون گروه های سنی در گلستان

فاضل گفت: واکسیناسیون کرونای بیش از ١۶ هزار و ۸۰۰ سالمند بیش از ۸۰ سال در گلستان از روز (دوشنبه ۶ اردیبهشت) آغاز می شود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه ۴ اردیبهشت) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در پیک چهارم شیوع کرونا در استان رو به رو هستیم و در سطح کشور ۲۵ استان سطح مطلوبی ندارند که گلستان نیز جزو این استان ها به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: با وجود اینکه روند رو به افزایش کرونا را در استان شاهد بودیم ولی در چهار روز گذشته میزان باربستری روزانه بیماران کرونایی در استان نزولی بوده است.

فاضل یادآور شد: در حال حاضر شهرهای مراوه تپه و گمیشان در وضعیت زرد، علی آبادکتول، کلاله، بندرترکمن و آق قلا در وضعیت نارنجی و مابقی شهرها  در وضعیت قرمز قرار دارند، خوشبختانه در شهرستان بندرگز که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۹ بیمار کرونایی بستری بودند تعداد بار بستری ۶.۳ در بندرگز رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳  هزار دوز واکسن تاکنون وارد استان شده که ١۶ هزار و ۸۰۰ واکسن تزریق کردیم و گروه سنی را از دوشنبه ۶ اردیبهشت  آغاز می کنیم و در استان گلستان ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر برای واکسن ثبت نام کردند که بیش از هشتاد سال سن داشتند و از روز دوشنبه واکسیناسیون همه  این افراد شروع می شود.