فرمانده سپاه نینوا:

در طرح شهید سلیمانی از ۵۵ هزار نفر تست کرونا گرفته شد

فرمانده سپاه نینوا گفت: در طرح شهید سلیمانی از ۵۵ هزار و ۱۷۲ نفر تست کرونا گرفته شد که از این تعداد، ۱۳ هزار و ۳۹ مورد مثبت اعلام شدند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: در طرح شهید سلیمانی تاکنون ۵۵ هزار و ۱۷۲ تست پی سی آر و رپید انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۹ مورد مثبت اعلام شد.

او گفت: همچنین ۵۹ هزار و ۲۷۱ بیمار کرونایی به قرنطینه خانگی و ۲۴۷ نفر نیز برای بستری به بیمارستان فرستاده شدند.

سردار ملک شاهکوهی افزود: به ۱۵۳ هزار و ۲۸۴ نفر در این طرح خدمات حمایتی، بهداشتی و درمانی داده شد و ۹ هزار و ۵۴۵ نفر بسته‌های معیشتی دریافت کردند.

فرمانده سپاه نینوا افزود:از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۸۵۰ پایگاه سلامت در قالب ۱۰۰ پزشک، ۱۴۴ پرستار، هزار و ۷۱۷ بهورز و ۳ هزار و ۶۷۲ بسیجی داوطلب در این طرح فعال هستند.

او با بیان اینکه ۸۹۷ گروه رصد و شناسایی اولیه بیماری کرونا در این طرح همکاری می‌کنند افزود: ۹۹ گروه مراقبتی،۳۲۲ گروه سفیر سلامت،۷۵۸ گروه حمایتی و ۷۸۴ گروه نظارتی نیز مشغول فعالیت هستند.

او در مورد خدمات سپاه در مقابله با ویروس کرونا گفت: از اسفند سال ۹۸ تا پایان اسفند ۹۹، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نقطه از اماکن مذهبی، مدارس، مساجد و معابر ضدعفونی و اقلامی مانند، ماده ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش نیز توزیع شد.