واکسن کرونا دردسرساز شد؛

سرنوشت سهمیه واکسن پاکبانان علی آبادکتول/برکناری مدیران متخلف

تزریق واکسن کرونا سهمیه پاکبانان علی آبادکتول به پرسنل شهرداری این شهر خبرساز شد و در نخستین واکنش رئیس شبکه بهداشت منطقه از سمت خود عزل شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از مهر، همزمان با آغاز واکسیناسیون گروه های خاص در کشور، گلستان نیز این فرایند را آغاز کرد و در آخرین مرحله پاکبان های شهرستان های مختلف استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

در این میان، شهرداری علی آبادکتول با تزریق واکسن تعدادی از پاکبان ها به پرسنل شهرداری خبرساز شد. این اتفاق مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفت و با سرعت زیادی به یکی از خبرهای مهم رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد.

براساس اخبار اعلام شده، روز تزریق سهمیه واکسن پاکبانان در این شهرستان از ویال آخر، به دلیل انصراف چند پاکبان چهار عدد باقی مانده بود که این تعداد به مسئول خدمات شهری، یک خانم پیمانکار و دو نفر هم که از کارکنان شهرداری بوده‌اند تزریق شد.

به گفته مسئولان شهرستان علی آبادکتول ۴۵ نفر از پاکبانان در لیست دریافت بودند که ظاهراً تعدادی انصراف دادند.

کلیات این مساله توسط رئیس شبکه بهداشت شهرستان علی آبادکتول تأیید شد. تاج بردی نظری به رسانه های محلی گفت: تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند.

شهردار علی آبادکتول تا کنون از گفتگوی رسمی با رسانه های استان خودداری کرده اما در شبکه های اجتماعی اینطور به مساله تزریق واکسن واکنش نشان داد: با توجه به انصراف پاکبانان و عدم تمایل آنان برای تزریق واکسن کرونا برای اینکه واکسن هدر نرود، تصمیم گرفتیم برای افراد دیگر استفاده شود.

رئیس شبکه بهداشت عزل شد

این موضوع اما به همین جا ختم نشد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان دستور رسیدگی فوری به این اتفاق را صادر کرد و پس از مشخص شدن این تخلف رئیس شبکه بهداشت علی‌آباد کتول برکنار شد.

عبدالرضا فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از باز شدن ویال‌های پنج تایی واکسن متوجه عدم حضور تعدادی از افراد ثبت نامی شدیم و عملاً واکسن ها قابل بازگشت نبودند.

وی از بررسی دقیق لیست اعلامی خبر داد و گفت: باید مشخص شود که آیا افراد ثبت نام کرده و حضور نیافتند یا شرایط دیگری بوده که تا قطعی نشدن مساله قابل اظهار نظر قطعی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، تزریق به افراد خارج از لیست پاک بان ها را تایید و آن را خلاف بخشنامه وزارت بهداشت و بیان کرد و گفت: با هرکسی که در این مسیر تخلف کرده باشد برخورد خواهیم کرد و فرد متخلف عزل خواهد شد.

دستور استاندار برای برخورد قاطع با خاطیان

در همین رابطه، استاندار گلستان برای برخورد قاطع با افراد خاطی در شهرداری علی آبادکتول دستور داد. در نامه هادی حق شناس به امیر محمدپور، مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری، دستور رسیدگی و بررسی تخلف صورت گرفته در شهرداری علی آبادکتول صادر شده است.

حق شناس همچنین مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری گلستان را مکلف به شناسایی مقصران اصلی این اقدام ساخت.

نبود برنامه ریزی دقیق و دستورالعمل برای شرایطی که افراد منصرف شوند، لیست های غیر دقیق و همچنین ناهماهنگی بین مدیران دستگاه های شهری و علوم پزشکی در این مساله بسیار مشهود است و می طلبد با نظارت دقیقتر جلوی این اتفاقات گرفته شود.