مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان:

سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان افزایش یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: سرانه زیربنای کتابخانه‌های این استان طی هشت سال اخیر با افزایش هزار و ۴۴۹ متری به ۲۷ هزار و ۹۷۴ متر مربع رسید.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، آخوند عبدالحی میرزاعلی ، در این رابطه اظهار کرد: تا قبل از شروع فعالیت دولت یازدهم این سرانه در گلستان ۲۶ هزار و ۵۲۵ متر مربع بود که با ساخت یک باب کتابخانه شهری، هشت باب کتابخانه روستایی و یک باب کتابخانه مستقل طی هشت سال اخیر، سرانه فضای مطالعه هر صد شهروند گلستانی از ۱.۳ مترمربع در سال ۹۲ به حدود ۱.۵ متر مربع در حال حاضر رسید.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان در حال حاضر این استان ۷۹ باب کتابخانه شهری و روستایی دارد.

میرزاعلی گفت: در نتیجه افزایش زیرساخت مطالعه، تعداد اعضای کتابخانه های گلستان از ۳۹ هزار و ۶۰۱ نفر در سال ۹۲ با رشد ۳۱ درصدی به افزون بر ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش فضای مطالعه، در هشت سال اخیر ۴۱ هزار و ۲۶۲ نسخه کتاب به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شد تا مجموع کتاب های موجود در این کتابخانه ها به بیش از ۸۱۵ هزار و ۷۰۰ جلد برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان با بیان رشد پنج هزار و ۳۴۷ نفری عضویت کودکان در کتابخانه های استان طی هشت سال اخیر گفت : در حال حاضر ۲۳ هزار و ۱۶۲ کودک عضو کتابخانه های عمومی استان هستند و ۸۰ هزار و ۸۵۵ نسخه کتاب در اختیار آنان قرار دارد.

به گفته میرزاعلی در حال حاضر شهرهای گلیداغ، قرق، سنگدوین و دوزین فاقد کتابخانه عمومی هستند.