امام جمعه شهرستان رامیان:

تعطیلی مساجد در ایام کرونا به معنی قفل زدن آن نیست

حجت الاسلام ابراهیمی فرد گفت: تعطیلی مساجد در ایام کرونا به معنی قفل زدن آن نیست و هیئت امنای مساجد در این ایام کرونایی وظیفه سنگین تری در قبال مسجد دارند.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام «علی اصغر ابراهیمی فرد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید بتوانیم از معنویات این ماه که به عنوان بهار قرآن نامیده می شود فیض ببریم و از این فرصت برای تقریب الهی استفاده کنیم.

امام جمعه شهرستان رامیان ادامه داد: به علت شیوع ویروس کرونا شاهد تعطیلی مساجد هستیم اما تعطیلی مساجد به معنی آن است که جلسات جمعی مثل جزء خوانی و منبرهای طولانی برگزار نشود و این به معنی تعطیلی مسجد که یک قرارگاه فرهنگی در محلات به شمار می رود نیست.

حجت الاسالام ابراهیمی فرد یادآور شد: مسجد یک قرارگاه فرهنگی، عمرانی و معیشتی به شمار می رود و در ایام کرونا باید مساجد به افرادی که به این بیماری مبتلا شدند در امر خرید و یا دستگیری امدادرسانی کند.

وی افزود: باید این قرارگاه فرهنگی باز باشد و در این قرارگاه کارهای فرهنگی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

امام جمعه شهرستان رامیان متذکر شد: تعطیلی مساجد در ایام کرونا به معنی قفل زدن آن نیست و هیئت امنای مساجد در این ایام کرونایی وظیفه سنگین تری در قبال مسجد دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی فرد افزود: باید از مساجد صدای قرآن و اذان پخش شود و فعالان مساجد برای رسیدگی به امور فرهنگی محلات اقدام کنند.