مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

طرح توجیهی فنی و اقتصادی پارک ملی گلستان به اتمام رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: مطالعات طرح توجیهی فنی و اقتصادی بهره‌برداری از تفرجگاه‌های این پارک با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست پایان یافته است و ماه آینده وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، محمدرضا کنعانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست، کار مطالعاتی طرح توجیهی فنی و اقتصادی بهره‌برداری بخش خصوصی بویژه جوامع محلی از این تفرجگاه‌ها با رویکرد خدمات رسانی به مردم و حفاظت انجام و گزارش نهایی آن آماده شده است.
وی با اشاره به اینکه پنج تفرجگاه مصوب در حاشیه جاده میان گذر پارک ملی گلستان برای استفاده و اسکان موقت علاقه مندان طبیعت وجود دارد، افزود: این تفرجگاه‌ها با هدف هدایت مردم به محل‌های مشخص برای اسکان و جلوگیری از ریختن پسماند و آتش‌سوزی در سایر عرصه‌های طبیعی ایجاد شده است.

وی افزود: جوامع محلی حاشیه این پارک ملی می‌توانند زیرساخت‌های گردشگری مثل بوم‌گردی و یا فروشگاه‌های صنایع دستی را در روستاهای خود برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی علاقمند به دیدن این ذخیره‌گاه زیست کره ایجاد کنند.

کنعانی ادامه داد: با افرادی که در روستای حاشیه پارک ملی گلستان بوم‌گردی برای اقامت گردشگران دایر کنند برای گرفتن مجوز بازدید از نقاط مختلف این پارک همکاری می‌شود.

وی گفت: ورود جوامع محلی برای بهره‌برداری از تفرجگاه‌های پارک ملی گلستان به توسعه گردشگری سازگار با محیط زیست این ذخیره‌گاه زیست کره کمک خواهد کرد.