معاون صید شیلات گلستان:

فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان تمدید شد

معاون صيد و بنادر ماهيگيری اداره كل شيلات گلستان گفت: فصل صيد ماهيان استخوانی در آبهای گلستان، از سوی سازمان شيلات ايران تا 25 فرودين ماه تمديد شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​گلستان ما؛ محسن یحیایی  ظهر امروز  در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به درخواست اداره کل شیلات و تشکل های صیادی و مصوبه کمیته مدیریت صید استان، فصل صید ماهیان استخوانی در آب های گلستان، از سوی سازمان شیلات ایران تا ۲۵ فرودین ماه تمدید شد.

وی افزود: کاهش میزان صید نسبت به فصل گذشته، پایین بودن سرانه صید و تعداد دفعات پره کشی و بحران های ناشی از بیماری کرونا، از جمله عوامل تاثیر گذار در تمدید فصل صید امسال بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان  با اشاره به دلایل کاهش میزان صید در استان تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل تمدید زمان صید در سال جاری، کوچ دیرهنگام ماهی سفید به سواحل استان است که امیدواریم با این تمدید شاهد رشد صید این گونه ارزشمند در استان باشیم.

یحیایی بیان کرد: عدم وجود مولد فیل ماهی در مرکز بازسازی ذخائر ماهیان خاویاری شهید مرجانی استان، موجب جلوگیری از تکثیر این گونه ارزشمند خاویاری در سال جاری شده و بدیهی است تمدید زمان صید تعاونی های پره استان امکان تامین مولد فیل ماهی ماده با کیفیت برای مرکز مذکور و تکثیر موفق این گونه را فراهم می کند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: در تمامی تعاونی های صید پره استان، کارشناسان شیلات و ناظران پره مستقر هستند و بنابراین امکان رعایت همه مقررات صید و صیادی فراهم است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

گفتنی است؛ از آغاز فصل صید تاکنون ۳۷۳ هزار و ۷۸۵ کیلوگرم انواع ماهی از جمله سفید، کفال، کپور، کلمه از آب های استان صید شده که سهم هر شرکت تعاونی به طور متوسط ۲۲ تن بوده است.

گفتنی است همه ساله فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان از ۱۵ مهر آغاز و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد که امسال این زمان با درخواست کمیته مدیریت صید استان و  موافقت سازمان شیلات ایران تا ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.