فشارها برای تبرئه محتکر ۱۰۰۰ تن کود تقلبی در علی آباد کتول

یک منبع موثق گفت که رد پای خواهرزاده یک مقام سابق استانداری در میان است و سفارش ها و توصیه های زیادی حتی از سمت مقامات ارشد استان ، برای تبرئه وی وجود دارد .

به گزارش ساجد خبر، به نقل از گلستان ما ؛ ۲۴ آذرماه ۹۹ بود که ماموران سازمان اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان یک انبار کود شیمیایی تقلبی در علی آباد کتول کشف کردند .

حجم این کودها بالغ بر ۱۰۰۰ تن تخمین زده شده و طبق بررسی ها درصد بکاررفته عناصر شیمیایی برای ساخت کود سالم و مورد نیاز کشاورزان در آن رعایت نشده و به بیانی دیگر ، این کودها تقلبی بوده است .

گفته شده در کنار این ۱۰۰۰ تن کود تقلبی حدود ۴۰ تن برنج ایرانی و ۱۷۰ تن سبوس احتکار شده نیز پیدا شده است .

ارزش ریالی این محصولات کشف شده حدود ۲۰میلیارد ریال بود که پس از کشف در کارخانه این محل با حضور بازرسان و پلیس اماکن پلمپ شد.

این کشفیات توسط قرارگاه ۱۷ ربیع استان که وظیفه مبارزه با محتکرین و افرادی که در این وضعیت سخت معیشتی رفاه و آرامش مردم را نشانه گرفته اند ، ایجاد شده است .

حال نزدیک به چهار ماه از این حادثه می گذرد اما از سرنوشت این پرونده و مجازات عاملان آن که در شرایط سخت تحریم و فشار اقتصادی ، در راه جهش تولید اخلال ایجاد کردند ، چیزی رسانه ای نشده است .

روز گذشته یک منبع موثق گفت که رد پای خواهرزاده یک مقام سابق استانداری در میان است و سفارش ها و توصیه های زیادی حتی از سمت مقامات ارشد استان ، برای تبرئه وی وجود دارد .

از دستگاه های نظارتی استان انتظار می رود جلوی فشارهای وارده بایستند و نگذارند متخلف به این راحتی از مقام پاسخگویی و جبران خسارت های وارده به نظام و مردم بگریزد.