هوشیاری علمای اهل‌سنت راه‌ دشمن برای توطئه در منطقه بست/ قاسم‌پور: علمای اهل‌سنت با صدور بیانیه موضع خود را از دشمن جدا کردند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تلخ «سد گلستان» ارتباطی به قومیت و یا مذهب و زبان خاصی ندارد و امکان وقوع آن در هر گوشه از ایران و جهان وجود دارد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از فارس از گنبدکاووس، امان‌قلیچ شادمهر ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: روحانیون و علما اهل تسنن در این اتفاق پشتیبان مردم بوده و با صدور بیانیه تمام راه‌های دشمن را برای توطئه در منطقه بستند.
وی تصریح کرد: مدیریت به موقع و به‌جا روحانیون و علما اهل تسنن بعد اتفاق ناگوار سد گلستان سبب تحکیم ریسمان وحدت در منطقه شد.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما این اتفاق را به شدت محکوم کرده و فرد خاطی طبق قانون به اشد مجازات خواهد رسید.
* روحانیون و علما دلسوز مردم و حامی مسوولان هستند
دادستان گنبدکاووس در این دیدار اظهار کرد: علما و روحانیون به ویژه بزرگان و روحانیون اهل‌سنت دلسوز مردم و اسلام بوده و حامی مسوولان در پدیده‌های اجتماعی هستند.
وی تصریح کرد: حادثه تلخ سد گلستان در نوروز ۱۴۰۰ یک پدیده اجتماعی بوده که در گوشه و کنار جهان اتفاق می‌افتد و باید فرد خاطی نه جامعه مجازات شود.
سید خسرو خلیلی گفت: تاکنون علما، روحانیون و مسوولان و حتی مردم نسبت به ابن اتفاق خوب ورود کردند و انتظار داریم با توجه به اینکه روحانیون و علما دلسوز مردم و اسلام و حامی مسوولان بوده با صبوری تمام همچنان حامی ما بوده تا دشمن نتواند از این اتفاق سوءاستفاده کند.
وی گفت: ما این اتفاق را محکوم می‌کنیم و تلاش داریم در اسرع وقت و با دقت به این پرونده رسیدگی کرده و حکم عادلانه را برای فرد خاطی در نظر بگیریم.
* علمای اهل‌سنت با صدور بیانیه موضع خود را از دشمن جدا کردند
فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن شهرستان گنبدکاووس در ساعات نخست بعد حادثه تلخ سد گلستان با صدور بیانیه خط و موضع خود را از دشمن جدا کردند.
رمضانعلی قاسم‌پور تصریح کرد: این حرکت زشت و سخیف دل همه مردم را آزرده‌خاطر کرد و سپاه هم در کنار دیگر مسوولان شهرستان پیگیر موضوع بوده تا فرد خاطی به سزای کار خود برسد.
وی ادامه داد: خویشتنداری و وفاداری علما و روحانیون اهل تسنن در برابر این اتفاق تحسین‌برانگیز بوده و مدیریت به‌جا آنها سبب شد تا امنیت و آرامش همچنان در منطقه برقرار باشد.
فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس گفت: هدف دشمن شیعه یا سنی بودن نبوده و از پیروزی انقلاب اسلامی درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی است و مردم ما در همه اتفاقات با هوشیاری و بصیرت توانستند این نقشه دشمن را نقش بر آب کنند.
وی بیان کرد: وحدت منطقه گنبدکاووس به زبان نبوده و در عمل ثابت شده و ریشه دوانده است و مسببان اغتشاشات در حاشیه این حادثه تلخ مربوط به مردم منطقه نیست و کار دشمنان است.
قاسم‌پور خاطرنشان کرد: نباید اشتباه یک فرد خاطی به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته شود و ما همه تابع قانون بوده و اشد مجازات را برای فرد خاطی از طریق قانون خواهانیم.

* علما و روحانیون در تقویت اتحاد و وحدت منطقه نقش بسزایی دارند

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: علما و روحانیون به ویژه روحانیون اهل‌سنت تاکنون نقش بسزایی در تقویت اتحاد و وحدت منطقه ایفا کردند.

عبدالقدیر کریمی نیز در این جلسه اظهار کرد: خدا رو شاکریم که  وحدت منطقه گنبدکاووس بین همه اقشار اعم از مردم شریف و مسوولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای تامین، سپاه و دیگر نهادها و ارگان‌ها در انسجام و اتحاد مثال‌زدنی و تحسین‌برانگیز است.
وی با بیان اینکه اولویت شهرستان در گام نخست آرامش و امنیت است، تصریح کرد: اولویت ما در گام نخست آرامش و امنیت در شهرستان بوده و تاکنون همه مردم شهرستان در ایجاد و تقویت این آرامش و امنیت کمک شایانی به مسوولان داشته اند.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به حادثه تلخ سد گلستان در روز اول سال جدید خاطرنشان کرد: یک فرد ابله و نادان از خدا بی‌خبر مسبب این اتفاق بوده و با این کار ننگین خود اذهان عمومی مردم از همه اقوام و مذاهب را جریحه‌دار کرد.
وی ادامه داد: دو طفل معصوم مورد آزار و اذیت قرار گرفته مانند فرزندان ما بوده و همه ما مسوولان ارشد شهرستان و استان به جد پیگیر رسیدگی به این پرونده هستیم و مطابق قانون اشد مجازات را برای فرد خاطی خواستاریم.
کریمی ضمن تشکر و قدردانی روحانیون و علما اهل‌تسنن در مدیریت این اتفاق و عدم سوءاستفاده دشمنان نظام از این قضیه گفت: خوشبختانه مردم و علمای اهل تسنن، اعضای شورای تامین، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مجموعه دادگستری هوشمندانه و با حساسیت این اتفاق را مدیریت کرده و اجازه ندادند تا دشمنان نظام از این قضیه سوءاستفاده کنند.
وی بیان کرد: حضور شما علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات شهرستان در کنار مسوولان شهرستانی برای بررسی و پیگیری موضوع سبب دلگرمی مسوولان شده و در تقویت اتحاد و وحدت بین مردم نقش بسزایی خواهد داشت.
* مردم اهل تسنن زیر پرچم جمهوری اسلامی به مرجعیت رهبر معظم انقلاب زندگی می‌کنند
نماینده ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن در این دیدار اظهار کرد: مردم خوب اهل تسنن در کنار برادران اهل تشیع زیر پرچم جمهوری اسلامی به مرجعیت رهبر معظم انقلاب با وحدت و همدلی در کشور ایران اسلامی زندگی می‌کنند.
محمد آخوند مختوم‌نژاد امام جمعه روستای «حاجی‌قوشان» گفت: حمله‌ور شدن به بیت‌المال و آسیب به اموال عمومی دادگستری، نیروی انتظامی و سد گلستان بعد از حادثه تلخ به لحاظ شرعی و قانونی درست نبوده و خانواده دختران مورد آزار قرار گرفته در این اتفاقات هیچ نقشی نداشته و مورد تایید علما و روحانیون نیست.
وی ادامه داد: متاسفانه دشمنان به دنبال از بین بردن امنیت در ایران اسلامی بوده و از آب گل‌آلود می‌خواهند به اهداف خود برسند که در این اتفاق نیز از اجرای نقشه خود در منطقه ناامید شدند.
امام جمعه روستای «حاجی‌قوشان» بیان کرد: دشمنان این حادثه را به قومیت و مذهب ربط دادند تا بین شیعه و سنی و اقوام مختلف در شهرستان اختلاف انداخته و نفوذ کنند اما مردم با هوشیاری کامل جلوی این کار دشمن را گرفته و آن را در نطفه خفه کردند.
وی گفت: تنها تقاضا و درخواست علما و روحانیون اهل تسنن از مسوولان به ویژه دستگاه قضایی رسیدگی سریع به این پرونده و اشد مجازات برای فرد خاطی است.