به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عادل مصدقی اظهار کرد:این رشد ناوگانی در شرایط ثبت شده که ۱۳۹۹، تردد کامیون درپایانه مرزی اینچه برون به صفر رسیده بود.
وی ادامه داد: افزایش تردد کامیونهای حامل بار از پایانه مرزی اینچه برون در دولت سیزدهم به خاطر تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و حذف ۱.۵ دلار به ازای هر تُن- کیلومتر بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان گفت: از ابتدای سال جاری بیشترین کامیون جابه جا شده در این پایانه با ۷۶ درصد مربوط به کشور ترکمنستان، ۱۵ درصد ایران و کمتر از یک درصد ترکیه و بقیه با ملیت سایر کشورها بوده است.
مصدقی یادآور شد: روزانه به طور میانگین ۱۱۰ دستگاه کامیون حامل بار از پایانه مرزی اینچه برون جابجا می شود که برنامه این اداره کل با رونق حوزه حمل و نقل بین المللی گمرک اینچه برون و فراهم کردن سازو کار لازم برای آسانسازی آمد و شد کامیون ترانزیت به میانگین ۱۵۰ ناوگان در روز از سال آینده است.
وی بهسازی جاده اینچه برون به سمت خاک ترکمنستان ( استان بالکان آباد) به طول ۲۳۰ کیلومتر را از برنامه های اصلی برای رونق حوزه حمل و نقل بینالمللی گمرک اینچهبرون برشمرد و گفت: این طرح مهم و تاثیرگذار در اقتصاد گلستان با جدیت پیگیری می شود.
به گفته وی پیمانکار اجرای این طرح توسط ایران تعیین شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.