۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر برای بیمارستان گالیکش هزینه شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از محل مصوبات دور نخست سفر رییس جمهور به استان گلستان برای ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی این شهرستان هزینه شد.

به گزارش ساجد خبر، حسن رحیم‌زاده اظهار کرد: عملیات اجرایی بیمارستان گالیکش با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع، سال ۱۳۹۷ با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار وقت گلستان و با اعتبار پیش بینی شده اولیه ۵۰ میلیارد تومان شروع شد اما به سبب برخی اختلافات و کم کاری‌ها، پیمانکار اول ساخت بیمارستان برکنار گردید.

وی افزود: با توجه به کند بودن روند اجرای پروژه و اهمیت وجود بیمارستان برای مردم شهرستان، در نهایت ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اسفندماه سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و هیات دولت به گلستان برای تکمیل آن مصوب شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش ادامه داد: عملیات ساخت این پروژه با هزینه ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۳۰ میلیارد تومان آن به پیمانکار پرداخت و سند ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای پرداخت به وزارت بهداشت ارسال گردید.

رحیم‌زاده گفت: رییس شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت هم به‌تازگی از این پروژه بازدید کرد و با تاکید بر اینکه اعتبار مورد نیاز تامین می‌شود از پیمانکار خواست با نهایت سرعت به ساخت و ساز خود ادامه دهند.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها برای تکمیل این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش از آغاز عملیات ساخت مرکز جامع سلامت روستای آق‌قمیش این شهرستان خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز به پیمانکار تحویل شد و این مرکز با ۹۰۰ متر مربع در ۲ طبقه ساخته می‌شود.

رحیم‌زاده افزود: گالیکش ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دارد و علاوه بر آن در ۳۷ خانه بهداشت به افراد مراجعه کننده خدمات لازم ارائه می‌شود.