مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

مقدمات اجرای طرح آتش‌بُر در استان فراهم شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امسال مقدمات اجرای طرح آتش‌بُر در زمین‌های کشاورزی مشترک با منابع طبیعی استان فراهم شده و در این راستا نشست‌های هماهنگی با مسوولان دستگاه مرتبط استانی و هشت شهرستان درگیر این معضل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، حمید سلامتی اظهار کرد: فصل تابستان بیشترین آتش سوزی عرصه‌های جنگلی استان، در شرق استان رخ می‌دهد و شدت این معضل در کلاله، مراوه تپه، گالیکش و مینودشت به خاطر وجود درختان دست کاشت سوزنی‌برگ و پوشش علف بیشتر است.

وی تاکید کرد: آتش‌زدن « پس‌چر» بعد از برداشت محصول طبق قانون جهادکشاورزی ممنوع بوده و به کشاورزان منطقه هم اطلاع رسانی لازم صورت گرفته تا از آتش‌زدن آن خودداری کنند.

سلامتی ادامه داد: ایجاد آتش‌بُر در زمین‌های زراعی دارای مرز مشترک با جنگل بعد از برداشت محصول ، اجرا می‌شود که امسال این طرح از میانه خردادماه، برنامه‌ریزی شده و مقدمات اجرای آن در شهرستان‌ها فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، برای نظارت بیشتر در پیشگیری از آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان، از ۶۰ دیده بان به مدت چهار ماه، دوربین نظارتی در اختیار سایر دستگاه ها واقع در جوار تا داخل جنگل‌ها از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر، به کارگیری ۲ دستگاه پهپاد، ایجاد گشت‌های نظارتی، استقرار بالگرد و شناسایی آب بندان‌ها برای برداشت آب در زمان آتش سوزی و آماده‌سازی اعضای گروه‌های اطفای حریق ساکن روستاهای واقع در جوار یا داخل جنگل، استفاده خواهد شد.