معاون وزیر میراث فرهنگی:

اجرا شدن طرح «شناسه ملی کالا» برای اصالت‌سنجی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پیگیری طرح «شناسه ملی کالا» در راستای اصالت‌سنجی محصولات صنایع‌دستی، معرفی و تبلیغ هنرمندان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، مریم جلالی بعدازظهر  امروز در بازدید از بازارچه میراث ناملموس صنایع‌دستی گلستان اظهار کرد: معاونت صنایع‌دستی در حال پیگیری طرح «شناسه ملی کالا» بوده تا با درج این شناسه بر روی تولیدات هنرمندان، اطلاعات تولیدکنندگان رهگیری شود.

وی بیان کرد: اجرای این طرح در اصالت‌سنجی کالا و معرفی و تبلیغ هنرمندان و تولیدات مناطق مختلف کشور اثرگذار است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: هنرمندان با تولید محصولات، تولید ثروت و تولید اشتغال می‌کنند؛ ازاین‌رو فعالیت این عزیزان اهمیت بسیاری در رونق اقتصاد ملی و درآمد سرانه دارد.

وی تأکید کرد: هنرمندان صنایع‌دستی باید تمرکز خود را بر روی تولید گذاشته و مباحث صادرات و فروش توسط افراد متخصص این حوزه و در قالب شرکت‌های سهامی پیگیری شود تا هنرمندان نیز از سود حاصله سهم خود را دریافت کنند.

جلالی در ادامه با اشاره به اهمیت برندسازی در حوزه فروش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، گفت: برای تجمیع انرژی هنرمندان استان گلستان در تولید محصولات باکیفیت و متناسب با نیاز روز، باید تمام تمرکز بر ایجاد یک برند خاص در حوزه صنایع‌دستی شود و تولیدکنندگان مختلف زیرمجموعه آن برند محصولات خود را عرضه کنند.

وی بیان کرد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای کاربردی شدن باید در حوزه‌های خانه و آشپزخانه و مد و لباس تلفیق شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به‌منظور حضور در آئین پاسداشت ثبت جهانی سوزن‌دوزی ترکمن و جنگل‌های هیرکانی و جشن ثبت هزارمین اثر استان گلستان در فهرست آثار ملی روز گذشته جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد استان شد.