مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

آموزش و پرورش گلستان جزو پنج استان برتر کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط دانش آموزان و فرهنگیان این استان در حوزه آموزشی و علمی طی یکسال و نیم گذشته گفت: این موفقیت‌ها سبب شده تا گلستان جزو پنج استان برتر کشور قرار گیرد.

به گزارش ساجد خبر، سیدرضا نظری امروز در آیین معارفه و تکریم مدیران جدید و قدیم آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهارداشت: کسب ۲ رتبه برتر، اول و سوم مسابقات جهانی «رباتیک» توسط ۲ دانش‌آموز گلستانی در ۶ ماه گذشته یکی از موفقیت‌های آموزشی و علمی آموزش و پرورش این استان بوده که در سایه تلاش شبانه‌روزی معلمان به دست آمده است.

وی اضافه کرد: در حوزه تربیتی هم آموزش و پرورش گلستان مطابق بررسی ۳۶ شاخص این حوزه توسط وزارتخانه، جزو سه استان برتر کشور انتخاب شد.

نظری با بیان اینکه موفقیت‌های آموزش و پرورش گلستان در سال‌های اخیر کم‌سابقه بوده است، ادامه داد: این موفقیت‌ها در سایه برنامه‌ریزی صحیح، تلاش مجموعه همکاران و در راس آن حمایت استاندار از مجموعه آموزش و پرورش استان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان داشت: هم اکنون ۲ طرح پیشنهادی آموزش و پرورش گلستان شامل طرح «نماد» در حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و طرح «پاک» در حوزه پرورش اوان کودکی و ساماندهی مهدهای کودک تحت نظر آموزش و پرورش، در سطح ملی (وزارتخانه) پذیرفته و در حال اجرا است.

وی گفت: آموزش و پرورش گلستان در طرح نماد به‌عنوان پایلوت کشوری و در طرح پاک هم به‌عنوان تالیف کننده کتاب‌های مورد نیاز مهدهای کودک شناخته شده که تالیف این کتاب‌ها توسط فرهنگیان گنبدکاووس انجام شده است.

نظری همچنین تغییر مدیریت‌ها را چرخش نخبگانی دانست و افزود: آموزش و پرورش برای رشد و ارتقا نیاز به تغییر و مدیران با برنامه دارد و مدیرانی که دچار روزمرگی باشند جایی در این نهاد نخواهند داشت.

وی با قدردانی از “عبدالقادر ظفر” مدیر قبلی آموزش و پرورش گنبدکاووس که به درجه بازنشستگی نائل آمد، ابراز امیدواری کرد: «عرازمراد مغربی قوجق» مدیر جدید که از نیروهای آموزش و پرورش این شهرستان است، به روند رشد و تعالی نظام تعلیم و تربیت شتاب بیشتری بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین از دغدغه‌مندی مردم گنبدکاووس نسبت به مسائل تعلیم و تربیت و پویایی آن ابراز خرسندی کرد و گفت: این شهرستان در هر ۲ حوزه آموزشی و تربیتی استعدادهای زیادی دارد که مجموعه همکاران ما باید برای کشف و شکوفاسازی آنها، شبانه‌روز تلاش کنند.

نظری با یادآوری دیدار ۱۲ اردیبهشت جامعه فرهنگیان کشور با رهبر معظم انقلاب و بیان ۲ ایراد اساسی نظام تعلیم و تربیت توسط معظم‌له، افزود: امروز همه ما (مدیران و معلمان) وظیفه داریم نسبت به رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب با کار و تلاش جهادی همراه با برنامه، تلاش کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از تلاش مدیر قبلی آموزش و پرورش این شهرستان و آرزوی موفقیت برای مدیر جدید، گفت: در ایام شیوع و فراگیری ویروس کرونا و نیز در حوادث و اتفاقاتی که در نیمه دوم سال قبل در مدارس اتفاق افتاد، برخی عقب‌ماندگی‌ها در حوزه نظام تعلیم و تربیت ایجاد شد که باید با کار و تلاش مضاعف آنرا جبران کنیم.

حجت‌الاسلام محمود ترابی افزود: اهتمام جدی و توام به مسائل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش امری ضروری است تا نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی، فرهیخته تربیت شوند و موجبات عزتمندی و سربلندی نظام و نیز فتح قله‌های موفقیت و پیشرفت را بیش از پیش فراهم کنند.

به گفته وی، حضور پررنگ دانش آموزان در محافل فرهنگی و معنوی مانند راهیان نور و انس با قرآن و نیز ایام الله‌ها از مهمترین برنامه‌های پرورشی و اثرگذار بر تربیت نسل آینده است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این مراسم بر لزوم بومی‌سازی سیاست‌ها و راهبردهای کلان نظام تعلیم و تربیت در استان گلستان و این شهرستان که برخوردار از تنوع قومی و مذهبی است، تاکید کرد و گفت: نقش شوراهای آموزش و پرورش در این خصوص و پیشبرد اهداف غیرقابل انکار است.

مهدی دهرویه افزود: گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی درحوزه نظام تعلیم و تربیت دارد که همه ادارات و نهادها و ائمه جمعه و جماعات باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها آموزش و پرورش را یاری کنند.