دستگیری ۲۵۳ سارق کابل برق و تلفن در گلستان

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، پلیس با تقویت گشت‌های انتظامی موفق به دستگیری ۲۵۳ سارق شده است.

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ یادگاری گفت: یکی از مهمترین اقدامات پلیس در این زمینه برخورد با مالخران و خریداران سیم‌های مسروقه به عنوان عوامل تشدید و تشویق سرقت است که امسال تعداد بیش از ۵۰ نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ یادگاری بر ضرورت ارتقاء شاخص‌های پیشگیری وضعی در جامعه بر نقش سازمان‌ها و مشارکت اجتماعی در این زمینه تاکید کرد و افزود: پلیس بر مقدم بودن پیشگیری وضعی و اجتماعی بر پیشگیری انتظامی اعتقاد داشته و آن را در اولویت برنامه‌های ماموریتی خود قرار داده است.

او سرقت را یکی از معضلات امروز جامعه و موثر بر احساس امنیت دانست و افزود: متاسفانه وقوع برخی از سرقت‌ها از جمله سرقت سیم‌های کابل مخابراتی به دلیل گسترش شرکت‌های مخابراتی و سهولت در سرقت آن به معضلی در جامعه تبدیل شده است که لازم است با همکاری و مشارکت سازمان‌های مرتبط در این حوزه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

سرهنگ یادگاری با تاکید بر تقویت گشت‌های تلفیقی پلیس با شرکت مخابرات در راستای کاهش سرقت در سطح استان گفت: نیروی انتظامی امروز به عنوان یک نیروی خدمتگزار در خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و تلاش می‌کند با بهره گیری از ظرفیت بسیار مهم مشارکت‌های مردمی، امنیت مطلوبی را فراهم کند.