مدیرکل مدیریت بحران:

خسارت سیلاب گلستان در حال ارزیابی است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان با اشاره به خروج سامانه بارشی از این استان گفت: امدادرسانی به حادثه دیدگان بندرترکمن و آق‌قلا ادامه دارد.

به گزارش ساجد خبر،نعمت الله حاجی زاده  اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی از طریق اداره کل هواشناسی، ابتدا هشدار زرد و سپس هشدار نارنجی برای سامانه بارشی در گلستان صادر شد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان افزود: جبهه بارشی از روز یکشنبه وارد استان شده و در این مدت بیشترین بارش در شهرستان بندرترکمن با حدود ۹۸ میلیمتر بوده که سبب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی شده است.

وی گفت: با بازدیدهای میدانی انجام شده، خسارت‌هایی در بخش کشاورزی، راهداری و معابر شهری و روستایی در شهرهای مختلف وارد شده است.

حاجی زاده ادامه داد: با وجود اینکه این بارش‌ها سبب آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی شده و از طرفی برای بخش کشاورزی دیرهنگام است اما با توجه به اینکه در سالهای خشکسالی هستیم این بارش‌ها سبب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و آبگیری سدها شده که خبر خوبی برای استان گلستان است.

وی افزود: همچنین طبق گزارشات مردمی، به برخی از راه‌های ارتباطی و واحدهای مسکونی خسارت وارد شده که در حال پیگیری آن هستیم.

کد خبر