مدیرعامل هلال احمر گلستان:

فعالیت روزانه ۱۰۶ نیروی عملیاتی در پایگاه‌های امدادونجات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: روزانه ۱۰۶ نیروی عملیاتی در پایگاه‌های امدادونجات و شعب در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، قاسم غریب آبادی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی سیما اظهارکرد: در سال گذشته نیروهای عملیاتی استان به بیش از هزار و ۹۰۰ حادثه امدادرسانی کردند، حدود هزار و ۳۵۰ مورد از این حوادث جاده‌ای و ترافیکی بوده و در هیچیک از این حوادث موردی از اعتراض مردمی مشاهده نشده و این موضوع نشان دهنده تخصص و تعهد امدادگران استان در حوزه امدادونجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اضافه کرد: با نگاه مثبت رئیس جمعیت هلال احمر و رایزنی‌های استاندار و مجمع نمایندگان استان ناوگان امدادی استان به زودی نوسازی خواهد شد و با تازه شدن ناوگان لجستیبک با نیروهای متخصصی که داریم قدرت عملیاتی هلال احمر بالاتر خواهد رفت.

غریب آبادی افزود: در سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ نفر در گلستان آموزش‌های امدادی دیده و ۵۸ مانور هم در مدارس استان اجرا شد.

وی در خصوص اقدامات حمایتی استان گفت: سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان خدمات دارویی و درمانی از سازمان داوطلبان دریافت و در قالب دارو و خدمات درمانی به صورت رایگان به بیماران کم برخوردار توزیع شد.

غریب آبادی ادامه داد: همچنین حدود چهار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به بیماران کم برخوردار اعطا و ۱۸ هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: ۲۱ کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام و پس از ویزیت رایگان توسط پزشکان داوطلب حدود دو میلیارد تومان داروی رایگان در این کاروان‌ها بین مردم محلات کم برخوردار توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اضافه کرد: همچنین ۲۹۴ خانه هلال در استان داریم و امروز مانور سراسری زلزله با محوریت خانه‌های هلال در استان به اجرا درآمد، در حوزه آموزش همگانی خودرویی به نام سفیر آموزش برنامه ریزی شده تا با تجهیزات آموزشی و مربیان مجرب در شهرها و روستا و مناطق محروم حضور پیدا کنند و آموزش‌های مختلف را ارائه دهند.

وی گفت: امتیاز خوب دیگری که استان در سال گذشته به دست آورده، در اختیار گرفتن مالکیت کارخانه روغن زیتون از سازمان تدارکات پزشکی است که این اتفاق کم سابقه و با حمایت رئیس سازمان اتفاق افتاده است و عواید آن نصیب کارکنان و امدادگران خواهد شد.

غریب آبادی اظهارکرد: هفته هلال احمر امسال در استان گلستان ۲۰۰ برنامه مخلتف پیش بینی شده و در حال اجرا است.