به مناسبت هفته هلال احمر؛

مانور زلزله با رویکرد خانه های هلال در گلستان برگزار شد

به مناسبت هفته هلال احمر مانور پناهگیری و خروج اضطراری زلزله با رویکرد خانه های هلال به صورت متمرکز در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش ساجد خبر، مانور پناهیگیری و خروج اضطراری زلزله با رویکرد خانه‌های هلال، بعدازظهر سه شنبه به صورت متمرکز با حضور مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان و معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در روستای سلاق غایب شهرستان گنبدکاووس و سایر شهرستان‌ها همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: به مناسبت هفته هلال احمر با توجه به وظیفه مندی هلال احمر در آماده سازی مردم برای زمان بحران و به منظور ارتقا آمادگی، دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال و کاهش خسارات ناشی از زلزله، تمرین سراسری پناهگیری صحیح و خروج ایمن در استان گلستان همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

قاسم غریب آبادی افزود: خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی به عنوان اولین افرادی که نزدیک به محل وقوع حادثه هستند می‌توانند در زمان طلایی پس از حادثه و تا رسیدن نیروهای امدادی در کوتاه‌ترین زمان خدمات مؤثری به مردم ارائه دهند بنابراین آموزش‌های دوره‌ای مردم حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: مانوری که در روستای سلاق غایب برگزار شد نشان دهنده آموزش‌های مؤثری است که در خانه‌های هلال فراگرفته‌اند بنابراین با تکرار و تمرین این مانورها و تمرین‌ها می‌توان به شعار (هر خانواده یک امدادگر) جامه عمل پوشاند.

گفتنی است استان گلستان دارای ۲۹۴ خانه هلال است که بیش از پنج هزار نفر عضو دارند و تاکنون در قالب ۱۳۷ تیم ساماندهی شده‌اند تا در زمان وقوع حادثه با تفکیک وظایف بتوانند بهترین خدمات را به مردم محل زندگی خود ارائه دهند.