عموی قاتل در گلستان با رضایت برادر بخشیده شد

رییس کل دادگستری گلستان گفت: فردی که سال ۱۳۹۳ فرزند برادر خود را به دلیل اختلاف در محل چرای گوسفندان به قتل رسانده بود با گذشت برادر، فرصت دوباره زندگی دوباره ییدا کرد.

به گزارش ساجد خبر، حیدر آسیابی اظهار کرد: به درخواست اولیای دم، حکم قصاص صادر شد و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی بیان کرد: در فرصت باقی مانده تا اجرای حکم، سیدمهدی هاشمی رییس حوزه قضایی مراوه‌تپه با کمک واحد صلح و سازش زندان گنبدکاووس و تعدادی از ریش سفیدان و بستگان خانواده طرفین پرونده، چندین نشست با اولیای دم در محل سکونت آنان در شهرستان شیروان و محل چراگاه دام در منطقه قره‌قواق مراوه تپه و همچنین در دادگستری این شهرستان برگزار کرد.

رییس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: در نهایت صلح و سازش میسر شد و اولیای دم بزرگوارانه و بدون هیچ چشمداشتی و قید و شرطی، از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و رضایت دادند.

آسیابی یادآور شد: این دومین محکوم به قصاص است که از ابتدای سال جدید در استان، با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافته است.

سال گذشته نیز ۲۲ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم، فرصت زندگی دوباره یافتند.

رییس شورای حل اختلاف گلستان همواره تاکید دارد که اعضای شورا در پرونده‌ افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.