مدیرعامل هلال احمر گلستان:

امدادگران گلستان سال گذشته حدود ۱۹۰۰ حادثه را پوشش داده اند

مدیرعامل هلال احمر گلستان گفت: امدادگران گلستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۹۰۰ حادثه را پوشش داده اند و بیشتر این موارد حوادث جاده ای بوده است.

به گزارش ساجد خبر، قاسم غریب آبادی اظهار کرد: امدادگران در تصادفات جاده ای، سیل، زلزله و… حضور دارند در ایام بهار و تابستان با افزایش مسافرت ها و گردشگری ها به استان، احتمال وقوع حوادثی از قبیل گم شدگی ها، سقوط از ارتفاع، حوادث مربوط به پاراگلایدر سوارها و… افزایش پیدا می کند و در همه این موارد نیروهای عملیاتی آماده خدمت به مردم هستند.

وی افزود: در ایام نوروز و ماه رمضان حوادث متعدد و ناگواری به وقوع پیوسته و امدادگران هلال احمر با افتخار در حال خدمت رسانی بودند تا بتوانند جان مردم گرفتار حوادث را نجات دهند.

غریب آبادی با اشاره به اقدامات هلال احمر در جاده‌ها گفت: خودروهای نجات هلال احمر که برای نجات مصدومین در جاده‌ها استفاده می‌شوند کاملاً مجهز هستند تا امدادگران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصدومان محبوس در خودروهای تصادفی را رهاسازی کرده و برای انجام مراحل درمان به مراکز درمانی تحویل داده شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان به جایزه‌های بین المللی هلال احمر که نشان خدمات ملی و فرا ملی هلال احمر ایران است اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ رئیس جمعیت هلال احمر به سبب اقدامات و خدمات گسترده ای که در هلال احمر رقم زده توانسته جایزه بین المللی «هانری داویسون» را که به صورت دوره‌ای و هرچندسال یکبار به کشورها اعطا می‌شود برای دومین بار کسب کند و امروز هلال احمر ایران جزو پنج کشور اول دنیا محسوب می‌شود.

غریب آبادی بیان کرد: دریافت جوایز بین المللی هلال احمر به همین جا ختم نشد و دو هفته پیش هم از سوی رئیس جمهور ترکیه نشان افتخار خدمت رسانی به زلزله زدگان ترکیه به هلال احمر ایران رسید و این افتخاری برای همه ایرانیان است.

وی افزود: وی با اشاره به اقدامات هلال احمر در حوزه آموزش اظهار کرد: هلال احمر به دنبال این است در هر خانواده یک امدادگر آموزش دیده وجود داشته باشد و رسانه‌ها درگاه بسیار خوبی برای اطلاع رسانی عمومی هستند، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شده هر هفته با استفاده از مربیان توانمند استان در برنامه «خانه محبت» آموزش کمک‌های اولیه به ویژه احیای قلبی ریوی(CPR)که همه مردم باید به آن آگاه باشند داده شود.