مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

گلستان ۱۷۷ مربی بهداشت و مراقب سلامت دارد/مدارس گلستان کمبود مربی بهداشت دارند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس این استان گفت: این استان ۱۷۷ مربی بهداشت و مراقب سلامت دارد که با توجه به فعالیت ۳ هزار مدرسه در گلستان، این تعداد جوابگوی نیاز استان نیست.

به گزارش ساجد خبر، سیدرضا نظری امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان دخترانه “حسین رجبی‌استرآبادی” گرگان اظهار کرد: بخشی از این کمبود با آموزش ۵۳ هزار دانش‌‎آموزان برای تربیت سفیران سلامت برطرف شده اما امیدواریم با جذی نیروی متخصص این کمبود به طور کامل برطرف شود .

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان این که برای ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان، ۲ درمانگاه در گرگان و گنبدکاووس راه‌اندازی شده که در حال گسترش و تجهیز است، گفت: این ۲ درمانگاه شرایط دولتی دارند و در تلاش هستیم برای ارائه خدمات بیشتر، به صورت عمومی غیردولتی درآیند تا بتوان خدمات بیشتری به مردم ارائه داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان هم در این مراسم گفت: دانش‌آموزان نیروی کار و مدیران تاثیرگذار آینده ایران خواهند بود که این رشد و بالندگی باید با سلامت و تندرستی همراه باشد.

سعید گل‌فیروزی اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی با محوریت سلامت و بهداشت مدارس در تمام فصول سال به طور مستمر ادامه دارد، اما در هفته سلامت (از نهم تا پانزدهم اردیبشهت) این فعالیت‌ها پررنگ‌تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: امسال در هفته سلامت ۷۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه در حوزه بهداشت و درمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گل‌فیروزی افزود: همچنین در این ایام شاهد آغاز عملیات اجرایی هشت مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و چهار خانه بهداشت در نقاط مختلف این استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با این طرح‌ها و پروژه‌ها و سایر طرح‌ها و پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان در طول سال، شاهد ارتقای کمی و کیفی سلامت دانش‌آموزان باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: سلامت و بهداشت در کنار آموزش و پرورش می‌تواند توسعه و آبادانی را به همراه داشته باشد.

رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: سازندگی از مدارس آغاز می‌شود، زیرا دانش‌آموزان از مدرسه برای آینده کشور تربیت می‌شوند و باید در این حوزه کار فرهنگ‌سازی سلامت هم انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید این مسیر در جامعه ادامه داشته باشد، زیرا غفلت از آن باعث از دست رفتن جوانان خواهد شد.

وی یادآور شد: کادر درمانی که در ایام کرونا جان خود را از دست دادند و شهید شدند، در واقع کار و تلاششان کمتر از رشادت‌ها، ایثار و گذشت دوران دفاع مقدس نیست.

در پایان این مراسم زنگ سلامت به صورت نمادین در این مدرسه توسط مدیران حاضر در مراسم و خیر مدرسه‌ساز (حسین رجبی‌استرآبادی) نواخته شد.