استاندار گلستان:

پیشرفت روستامحور در اولویت برنامه‌های گلستان است

استاندار گلستان گفت: پیشرفت روستا محور جزو برنامه‌های دارای اولویت در استان گلستان محسوب می‌شود و با تمام توان در این عرصه تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ساجد خبر، علی محمد زنگانه عصر امروز در نشست مشترک مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک، بانک‌های عامل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی و با حضور معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می‌کنند از این رو پیشرفت روستامحور و توجه به این قشر بسیار مهم جرء اولویت برنامه‌های توسعه استان است.

استاندار گلستان ادامه داد: این روحیه کار تیمی در اجرای نهضت ملی مسکن بخصوص در نهضت ملی مسکن روستایی در استان گلستان الگویی بسیار مناسب برای اجرای کارها در سایر بخش‌ها است.

وی بیان کرد: در هر زمان و در هر موضوعی که کار به صورت تیمی و مشارکتی انجام شد شاهد موفقیت‌های چشمگیر بوده‌ایم.

زنگانه با اشاره به اقدام جهادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در کمک به اجرای نهضت ملی مسکن روستایی در استان تاکید کرد: استان گلستان از نظر سرانه تولید جزو پنج استان فقیر کشور بوده و ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان گلستان جز پنج دهک کمتر برخوردار کشور هستند.

استاندار گلستان گفت: در سال گذشته کاهش میزان بارندگی به شدت کشاورزان و روستاییان استان را در تأمین مسائل زندگی با مشکل روبرو کرده و ما مشتاق هستیم با افزایش سهمیه ساخت مسکن ملی روستایی در استان گلستان با نگاه حمایتی، به روستاییان کمک کنیم و مسکن روستایی را برای اقشار کم درآمد تأمین کنیم.

در پایان مراسم از مدیران مؤثر در اجرای نهضت ملی مسکن روستایی در گلستان تقدیر و تفاهمنامه سه جانبه بین کمیته امداد گلستان، بنیاد مسکن گلستان و بهزیستی گلستان برای تأمین مسکن دو هزار مددجوی تحت پوشش این نهادهای حمایتی به امضا رسید.