رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان:

ثبت قراردادهای موقت معضل جامعه کارگری است

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان گفت: متأسفانه شاهد استمرار ثبت قراردادهای موقت از سوی برخی از کارفرمایان منفعت طلب هستیم که این موضوع سبب شده تا فشار مضاعفی به کارگران تحمیل شود و در برخی مواقع حق و حقوق کارگران ضایع شود.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، روح الله تجری اظهار کرد: امنیت شغلی، معیشت، هزینه درمان و مسکن از جمله مهمترین مباحث و چالش‌های فراروی کارگران به حساب می‌آید.

وی افزود: با وجود آنکه در سال گذشته افزایش خوبی در میزان حقوق و دستمزد کارگران اعمال شد اما افزایش روزافزون تورم و گرانی سبب شد تا این افزایش حقوق‌ها، کارایی چندانی نداشته باشد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان ادامه داد: چالش تهیه مسکن برای کارگران به یک روایت تلخ و تکراری تبدیل شده، شرایط تورم و افزایش قیمت بهای خانه سبب شده تا کارگران صرفاً به دنبال رهن و اجاره یک مسکن مناسب باشند و خانه دار شدن برای آنها به یک رؤیا تبدیل شود.

وی افزود: اختصاص تسهیلات کم بهره برای کارگران شاغل و یا بازنشسته به منظور تهیه جهیزیه برای فرزندان و یا هزینه‌های درمان از جمله مباحثی است که می‌تواند کمک بسزایی در کاهش دغدغه‌های کارگران داشته باشد.

تجری ادامه داد: حذف اعمال مالیات بر مبالغ دریافتی اضافه کار کارگران یکی از موضوعاتی است که امیدواریم نمایندگان مجلس به آن بپردازند تا کمکی حتی اندک به معیشت کارگران باشد.

وی گفت: پروسه طولانی رسیدگی به مباحث حقوقی و شکایت بین کارگران و کارفرمایان معیشت کارگران را به مخاطره می‌اندازد که باید این فرایند کاهش یابد زیرا کارگران اخراجی تا تعیین تکلیف، هیچ درآمد و حقوقی ندارند.