مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان:

بیش از ۶۸ درصد متقاضیان معرفی شده به بانک‌ها را دریافت کرده اند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: تاکنون بیش از ۶۸ درصد متقاضیان معرفی شده به بانک‌های استان برای دریافت وام مسکن موفق به عقد قرارداد شدند.

به گزارش ساجد خبر، سیدمحمد حسینی اظهار کرد: برای ساخت ۶ هزار و ۲۰۷ خانه روستایی، وام ساخت ۲ میلیون ریالی و ۲ هزار و ۶۵۰ خانه روستایی وام متمم ساخت یک میلیون ریالی به بانک‌های عامل ابلاغ شده که در مرحله عقد قرارداد پرداخت قرار دارد.

وی ادامه داد: گلستان با عمل به تعهد سهمیه و جذب اعتبارات ساخت مسکن روستایی درمیان استان های کشور، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

حسینی با اشاره به توصیه استاندار گلستان در نشست اخیر هماهنگی مدیران دستگاه‌ها و بانک‌های عامل عضو شورای اجرایی طرح نهضت ملی مسکن روستایی استان مبنی بر تلاش برای جذب تمامی سهمیه وام ارزان قیمت ابلاغ شده، بیان کرد: برای جذب تمامی این اعتبار ابلاغ شده حدود سه هفته فرصت تعیین شده تا متقاضیان موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده و کار ساخت و ساز مسکن را آغاز کنند.

به گفته وی متقاضیان برای برگشت دادن وام ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی استفاده شده، پس از سه سال اعم از دوره ساخت و تنفس، اقدام به قسط بندی و پرداخت وام به مدت ۲۰ سال کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از کسب رتبه نخست کشوری در تامین زمین موردنیاز ساخت مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن درمناطق روستایی استان طی یکسال اخیر با ۱۳ سال عملکرد این اداره کل در این حوزه برابری می‌کند.