آتش پارک ملی گلستان خاموش شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: آتش سوزی که از روز گذشته پارک ملی گلستان را درگیر کرده بود با تلاش نیروهای امدادی و مردمی به طور کامل خاموش شد.

به گزارش ساجد خبر، محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگاران، اظهارکرد: نیروهای محیط‌بانی پارک ملی گلستان از صبح روز گذشته با اطلاع از شروع حریق در محدوده چشمه گلستان به محل اعزام شدند و با همراهی مردم محلی و نیروهای منابع طبیعی در چندین نوبت آن را مهار کردند اما وزش باد و گرمای هوا مجددا باعث شعله گرفتن کنده‌های نیم سوخته در برخی نقاط می‌شد.

وی بیان کرد: در نهایت تلاش‌های نیروهای حاضر جواب داد و چهارشنبه شب از پیشروی آتش جلوگیری و حریق تحت کنترل درآمد.

وی افزود: صبح امروز هم نیروهای تازه نفس متشکل از محیط زیست، منابع طبیعی، مردم محلی و بسیج پس از ساماندهی از ساعت هفت صبح امروز جایگزین نیروهای مستقر برای پاکسازی کنده‌ها، شاخه و برگ‌های نیم سوخته به محدوده حریق اعزام شدند و با تلاش همگی آنان دقایقی پیش آتش به طور کامل در منطقه خاموش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از تلاش ۱۱۵ نیرو اطفای حریق از محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج و مردم محلی برای خاموش کردن آتش سوزی پارک ملی گلستان قدردانی کرد و گفت: هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های مرتبط و مدیران استانی و شهرستان برای حضور به موقع نیروها و کنترل حریق وجود داشت.

کنعانی نوع آتش سوزی را از نوع کف‌سوز اعلام و بیان کرد: بیشترین خسارت این آتش سوزی که گستره آن حدود پنج هکتار است مربوط به لاشه برگ‌ها و درختان خشک افتاده در کف جنگل می‌شود.