مدیرکل محیط زیست گلستان:

آتش رونده در پارک ملی گلستان نداریم/ استقرار ۷۵ نیرو در محل حریق

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به حضور ۷۵ نیروی عملیاتی در محل آتش سوزی پارک ملی گلستان، گفت: حریق در رویشگاه های منطقه مهار و آتش سوزی رونده مشاهده نمی شود.

به گزارش ساجد خبر، محمدرضا کنعانی اظهار کرد: آتش سوزی نقطه‌ای که دیروز(چهارشنبه) در پیرامون جاده میان‌گذر پارک ملی گلستان اتفاق افتاده بود، کاملاً مهار شد و دغدغه‌ای در این خصوص نداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: بخش دومی که در پارک ملی گلستان دچار حریق شده بود، مناطق بالادستی و ارتفاعات چشمه گلستان است که با تلاش شبانه روزی نیروها در شامگاه گذشته مهار و تحت کنترل درآمده است.

وی گفت: در حال حاضر ۷۵ نیرو از محیط زیست، منابع طبیعی، جوامع محلی و سایر نهادها در مناطق پیرامونی حریق مستقر بود و مشغول پاکسازی کنده‌ها و تنه‌های نیم سوز هستند.

کنعانی گفت: آتش رونده در پارک ملی گلستان نداریم و بر اساس پیش بینی هواشناسی از بعدازظهر امروز احتمال وقوع باران‌های رگباری در پارک ملی گلستان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: هر گونه برآورد در خصوص خسارت وارده ناشی از حریق شامل مساحت عرصه‌های سوخته شده و تلفات احتمالی حیات وحش پس از ارزیابی و بررسی میدانی کارشناسان اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته وی، حریق فعلی پارک ملی گلستان از نوع زیراشکوب بوده و فقط به برگ‌ها خزان شده و شاخ و برگ‌های کف جنگل خسارت زده است.