استاندار گلستان:

تفاهم‌نامه توسعه ۵۰۰ مگاواتی نیروگاه علی‌آباد امضا شد

استاندار گلستان از امضای تفاهم نامه سه جانبه سرمایه گذاری احداث بخش بخار نیروگاه علی آباد با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، علی محمد زنگانه عصر امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه سه جانبه اجرای توسعه نیروگاه علی‌آباد کتول به خبرنگاران اظهارکرد: سال‌ها است در گلستان شاهد ناترازی در تولید و مصرف برق در بخش خانگی و همچنین دغدغه‌هایی در تأمین انرژی مورد نیاز برای توسعه صنعتی بودیم.

استاندار گلستان گفت: با توجه به تصویب منطقه آزاد اینچه برون در دولت و همچنین برخورداری گلستان از شهرک هزار هکتاری اترک ضرورت داشت تا برای تأمین برق مورد نیاز صنایعی که در آینده مستقر خواهند شد؛ چاره اندیشی شود.

وی افزود: در حال حاضر خطوط انتقال برق از نیروگاه علی آباد به سمت شهرک اترک و منطقه آزاد اینچه برون در حال احداث است و با تکمیل و توسعه سه واحد بخار در نیروگاه علی‌آبادکتول و افزایش ۵۰۰ مگاواتی برق مقوله ناترازی در تأمین انرژی در بخش صنعت برطرف خواهد شد.

لازم به ذکر است طی سه سال آینده ۵۰۰ مگاوات به انرژی تولید شده در نیروگاه علی‌آباد کتول افزوده خواهد شد و بر اساس مصوبه هیئت دولت مقرر است ۴۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای این پروژه تخصیص داده شود.

گفتنی است با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار گلستان تفاهم نامه سه جانبه سرمایه گذاری احداث و راه اندازی سه واحد بخار در نیروگاه علی‌آباد کتول به امضا رسید.