استاندار گلستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ؛

تا انتهای سال ۱۴۰۲ چیزی به نام جاده مرگ در استان نخواهیم داشت/ ما مسئولیم و باید به اصحاب رسانه پاسخگو باشیم

استاندار گلستان اظهار کرد: اقدامات زیادی در حوزه راه های استان صورت گرفته و از ۳۴ کیلومتر جاده آق قلا به بندرترکمن که موسوم به جاده مرگ شده بود تا کنون عملیات تعریض ۱۷ کیلومتر انجام شده و تلاش داریم با اجرای کامل این پروژه در سال‌جاری تا انتهای سال ۱۴۰۲ چیزی به نام جاده مرگ در استان نداشته باشیم.
به گزارش ساجد خبر، دکتر علی محمد زنگانه امروز یکشنبه ۲۰ فروردین در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و صرف افطاری ساده با آنها تصریح کرد: تلاش خبرنگاران در راستای توسعه استان قابل تقدیر است و نظارت شما در زمینه نقد، بی بدیل و سازنده است.
وی افزود: از نقد ناراحت نمی شوم و از انتقادات سازنده همراه با راهکارها استقبال می کنم. نام ما مسئول است و ما مورد سوال قرار می گیریم و باید به وجدان، مردم، نمایندگان مردم و اصحاب رسانه پاسخگو باشیم.
استاندار گلستان یادآور شد: پیگیر مطالبه خبرنگاران از شهرداری گرگان و تمامی دستگاه های اجرایی هستیم.
وی ادامه داد: روش ما پاسخگویی است و هر که ناراحت است می تواند برود و اگر مدیران حضور دارند باید کار را انجام دهند و پاسخگو باشند.
دکتر زنگانه تاکید کرد: مباحث آبونمان و اشتراک و توزیع عادلانه آگهی ها با جدیت در حال پیگیری است و ما از اداره کل فرهنگ و ارشاد در مواجهه با سایر دستگاه ها حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: از باب انجام وظیفه منتی به کسی نداریم و البته باید اقدامات مدیران دلسوز استان منعکس شود.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: راهکار مسکن خبرنگاران ایجاد تعاونی و دریافت زمین رایگان است که از این طریق ما نیز می توانیم حمایت لازم را داشته باشیم.
دکتر زنگانه یادآور شد: با احصا خبرنگاران به کسانی که دریافت تسهیلات قرض الحسنه نداشته اند، تسهیلات پرداخت می شود .
وی گفت: نشست آتی با اصحاب رسانه در گنبد کاووس برگزار می شود و از ابتدای حضور در گنبد حمایت از خانه والیبال در دستور کار قرار داشته است.
وی افزود: در سال قبل ۱۹ پروژه نیمه تمام ورزشی به بهره برداری رسید و در سال‌جاری نیز تکمیل پروژه های زیادی را خواهیم داشت.
استاندار گلستان تاکید کرد: طلسم تعیین زمین برای بیمارستان گنبد کاووس شکسته شده و با دستور ویژه ای که از مهندس فتاح و بنیاد مستضعفان اخذ شده به زودی اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: تا پیش از این دولت منطقه آزاد اینچه برون مصوبه ای روی کاغذ بود و حتی مهر هیات دولت را هم نداشت که پس از پیگیری ها صورت گرفته اساسنامه قانونی دارد و پس از آن هیات مدیر عامل و مدیرعامل آن منصوب خواهد شد ، ۲۱ نفر از نخبگان استان احصا شده اند و به وزیر امور اقتصادی معرفی شده اند و و ما برای آن طرح جامع نیز ظرف مدت یک سال آماده کردیم.
دکتر زنگانه گفت: مرکز لجستیک اینچه برون نیز با حضور مرحوم مهندس رستم قاسمی کلنگ زنی شد و مصوبه ۸۰۰ میلیارد تومانی در سفر رییس جمهور به استان برای آن اخذ گردید.
وی اظهار کرد: تبادل کامیونی که به صفر رسیده بود در حال حاضر از ۱۳۰ کامیون در روز گذشته و ما به دنبال صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از استان هستیم.
وی گفت: پروژه گذر از البرز و مسیر ریلی اینچه برون به شاهرود و از آنجا به سمت جنوب کشور  استان را از انزوا خارج می کند، اهمیت آن را برای مدیران بالا دستی برجسته کردیم و بر اساس مطالعات صورت گرفته جایگاه آن مشخص شده اما چالش هایی با مجموعه راه آهن داریم و البته از موضع خود به خاطر منافع مردم کوتاه نمی آییم چون مزیت های بسیار بالایی دارد و صرفه جویی زمانی را به همراه دارد .
به گفته استاندار گلستان چشم انداز توسعه برای استان تعریف کردیم و ۳۱ سند بخشی توسعه برای استان آماده کردیم و مقرر گردیده در افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه مردم استان به میانگین درآمد سرانه مردم در کشور برسد.
وی افزود: با درایت و همراهی اصحاب رسانه تلاش ما تحقق چشم انداز استان است .
استاندار گلستان تاکید کرد: از ابتدای حضور در استان  تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۲ بنگاه و شرکت نیمه فعال، راکد و تعطیل با سرمایه گذاری بیش از ۶۳۵ میلیاردتومان را به چرخه تولید استان بازگرداندیم.
لازم به ذکر است در این نشست تعدادی از خبرنگاران رسانه های استان دغدغه های خود شامل مشکلات با دستگاه ها، جایگاه رسانه ها در ارائه انتقادات دلسوزانه و راهکارها در مسیر توسعه ، وضعیت معیشتی خبرنگاران، مسکن و بیمه را با استاندار گلستان در میان گذاشتند.