رئیس پلیس فتای گلستان:

باند کلاهبرداری اینترنتی ۲۰ میلیاردی در گلستان متلاشی شد

رئیس پلیس فتای گلستان گفت: اعضای یک باند کلاهبرداری اینترنتی که به بهانه نام نویسی سهام عدالت مبادرت به برداشت غیرقانونی ۲۰ میلیارد ریال از حساب شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ سعید تجری اظهارکرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضائی با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان، موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای گلستان افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی پیامکی حاوی لینک جعلی با عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت دریافت کرده که نهایتاً منجر به سواستفاده از حساب وی و واریز و برداشت از این حساب شده است.

وی بیان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان این پرونده به صورت باندی کار می‌کردند و پس از ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و دسترسی به پنل پیامک گوشی شهروندان و همچنین اخذ اطلاعات کارت بانکی قربانی، اقدام به برداشت از حساب‌های آن ها می‌کردند.

تجری گفت: در این پرونده پس از کلیک بر روی لینک جعلی توسط شهروند، مبالغ زیادی وارد حساب بانکی وی شده و سپس توسط فرد کلاهبردار مجدداً به حساب دیگری منتقل شده که در نهایت ارز دیجیتال خریداری و از طریق یک صرافی آنها را نقد کرده است.

رئیس پلیس فتا گلستان تصریح کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی تیم عملیاتی پلیس فتا استان نهایتاً یکی از متهمان در استان فارس و دو نفر در استان گلستان، شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: در این پرونده، سودجویان با ارسال لینک جعلی تحت عناوین ابلاغیه قضائی، ثبت نام جاماندگان سهام عدالت پس از فریب مخاطبان بیش از ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.