استاندار گلستان:

مسافران نوروزی گلستان را به عنوان معبر می بینند /توجه به زیبا سازی شهری در جذب سرمایه گذار

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر بسیاری از مسافران نوروزی تنها گلستان را به عنوان معبر می بینند اما نقش شهرداران در تبدیل استان به مقصد گردشگری و ماندگاری مسافران کلیدی است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی محمد زنگانه امروز در گردهمایی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی استان ضمن تقدیر از تلاش ها در مسیر توسعه شهرهای استان، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت های جدید و توانمندی های مغفول مانده، درآمدهای شهرداری ها را افزایش داد و خوشبختانه حرکت درآمد زایی در شهرداری ها آغاز شده و امیدواریم افزایش درآمدها بر اساس افزایش تعرفه ها و تورم نباشد بلکه ماحصل سرمایه گزاری ها و درآمدزایی های باشد.

وی افزود: اتفاقات و تحولات در سازمان های همیاری و پسماند بسیار ارزشمند است و در برخی موضوعات اقدمات تاسیسی است و بگونه ای است که گویی پیش از این تنها اقدامات روزمره صورت می گرفته است.
استاندار گلستان گفت: هدف ما میزبانی شایسته از مسافران نوروزی است و در این مسیر تلاش شهرداران جهت زیبا سازی شهرها، نظافت سرویس های بهداشتی و پاکیزگی نماز خانه ها و تفرجگاه ها ضروری است.
 زنگانه خاطر نشان کرد:  زیبایی شهری در جذب سرمایه گذاران نیز موثر است و اهتمام شهرداران با پشتیبانی شوراهای اسلامی شهرها ضروری است .
وی ادامه داد: جدیت شهرداران در جذب سرمایه گذار برای پروژه های که مجوزات آن صادر شده ضروری است و باید با دید باز و آینده نگری از سرمایه گذاران استقبال کنیم.
استاندار گلستان تاکید کرد: در مسیر توسعه و پیشرفت نباید منتظر تخصیص بودجه های عمومی دولت بود بلکه باید با استفاده از ظرفیت های بودجه ای و البته از طریق روش های جدید تامین مالی نظیر تهاتر، مولد سازی، ماده ۲۷ و … زمینه تکمیل پروژه های نیمه تمام را فراهم آوریم.
وی گفت: طرح بازآفرینی شهری با ۱۸ مشوق، فرصتی طلایی برای احیای بافت های ناکارآمد شهری است که می تواند مسئله بافت های فرسوده را بطور کامل حل نماید و نظام مدیریت شهری ضمن اجرای هوشمندانه باید اطلاع رسانی دقیق به مردم صورت دهد.
استاندار گلستان تصریح کرد: کمیسیون ماده ۵ محلل کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست و این چرخه معیوب باید اصلاح شود و البته تفکیک دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ از واحد شهرسازی نیز ضروری است که مانع از تعارض منافع می شود.
 زنگانه گفت: توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی ، سالم سازی محیط شهرداری ها از رشوه، زیباسازی و توجه به مبلمان شهری ، الگوسازی و توجه به منظر ساختمان ها ، مناسب سازی فضا و محیط های دسترسی، توجه به درختکاری، بهبود نظام پرداخت ها بر اساس خدمات باید مورد توجه جدی شهرداران باشد.