رئیس منابع طبیعی گرگان:

مرال‌های آبستن پارک جنگلی «قرق» ۱۰ روز است که غذا ندارند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان با اشاره به نبود متولی مشخص برای اداره پارک‌ جنگلی قرق گفت: مرال های وحشی و آبستن قرق ۱۰ روز است که غذا ندارند.

به گزارش ساجد خبر، رسول مقسم  اظهار کرد: در حال حاضر ۹ مرال وحشی در محدوده محصور شده، پارک جنگلی قرق گرگان نگهداری می‌شوند که به سبب نبود اعتبار مکفی، حدود ۱۰ روز خوراک دام و کنسانتره ندارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان افزود: هرچند در حال حاضر مرال‌های موجود در پارک جنگلی از چَلَم توقیف شده از متخلفان تغذیه می‌شوند اما نبود کنسانتره دام و خوراک سلامتی مرال ها و جنین‌ها را مخاطره می‌اندازد.

وی افزود: به طور متوسط روزانه دو کیسه کنسانتره و خوراک دام برای تغذیه مرال ها مصرف می‌شود که موجودی انبار، در حدود ۱۰ روز قبل به پایان رسیده است.

مقسمی گفت: با وجود مکاتبات متعدد با نهادهای بالادستی به سبب نبودن ردیف اعتباری مشخص و همچنین مشخص نبودن مدیریت محل نگهداری مراحل‌ها، این گونه ارزشمند جانوری در معرض خطر جدی قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان ادامه داد: بخشی از هزینه‌های تأمین خوراک مرال های قرق توسط پرسنل منابع طبیعی تأمین و پرداخت شده است که در این رابطه ۱۰۰ میلیون ریال به نگهبانان مرال ها بدهکار هستیم.

وی گفت: با وجود آنکه شورای اسلامی شهر قرق برای تأمین علوفه این مرال ها، قول‌ها و وعده‌های متعددی داده اما تاکنون طی روزهای اخیر اقدام مشخص از سوی آنها انجام نشده است.

گفتنی است در حال حاضر ۹ مرال در پارک جنگلی قرق در شرق گرگان نگهداری می‌شوند، که تعدادی از مرال های ماده باردار هستند.