مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف :

اجرای طرح فرهنگی آرامش بهاری در استان های شمالی با مشارکت هیات امنای بقاع متبرک

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان هم گفت: امسال طرح فرهنگی آرامش بهاری در این استان شمالی با مشارکت هیات امنای بقاع متبرکه از جمله ۵۰ بقعه شاخص با مشارکت مبلغان اعزامی و بومی اجرا می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام محمد نوروزپور  امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی و توجیهی ویژه هیات امنا و مدیران مراکز افق با محوریت نحوه مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه در گرگان به خبرنگاران افزود: طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه از ۲۵ اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه اصلی طرح آرامش بهاری، استقبال از لحظه تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه از جمله مرقد مطهر امام رضا (ع) و دیگر بقاع شاخص با اجرای برنامه‌های قرائت قرآن کریم، سخنرانی، دعا و مناجات است.

وی تدارک برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های شاخص اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: در این خیمه‌ها ویژه برنامه‌هایی از جمله سرگرمی کودکان و نوجوانان، پاسخ‌گویی به سوالات شرعی و شبهات دینی با مشارکت‌ مبلغان اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و روحانیون بومی تا پایان تعطیلات نوروز اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به آمادگی هتل، زائرسرا و مهمانسرای متعلق به بقاع متبرکه برای اسکان مسافران و زائران نوروزی افزود: با توجه به عبور از بحران شیوع کرونا، این امکانات رفاهی در اختیار مسافران و زائران نوروزی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در نشست هفته گذشته با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هماهنگی لازم برای ارائه خدمات هرچه بهتر سازمان اوقاف و امور خیریه به مسافران و زائران نوروزی در استان‌های مسیر مشهد مقدس به ویژه گلستان، خراسان شمالی، سمنان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی انجام شده است.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد افزود: علاوه بر این، برای میزبانی از مسافران نوروزی، ضمن تجهیز زائرسراها، برگزاری ویژه برنامه جزء خوانی قرآن کریم، راه‌اندازی توقفگاه‌های موقت اسکان و نمایشگاه‌های فرهنگی درجوار بقاع متبرکه شاخص استان در ایام تعطیلات نوروز در دست اقدام است.