مدیر اجرایی یادمان شهدای هفت تپه استان گلستان:

تکمیل یادمان شهدای هفت تپه نیازمند ورود جدی مسئولان است/ حضور ۱۵ هزار شهید در هفت تپه

مدیر اجرایی ستاد پشتیبانی مردمی یادمان شهدای هفت تپه استان گلستان گفت: تکمیل پروژه یادمان شهدای هفت تپه نیازمند ورود جدی مسئولان در بخش های مختلف است که تا کنون بسیاری از دستگاه های اجرائی در آن مشارکت جدی نداشته اند.

محمود خطیر در گفتگو با خبرنگار ساجد خبر، در رابطه با مراحل بازسازی این طرح اظهار کرد: از سال ۸۷ بحث بازسازی یادمان شهدای هفت تپه که شهدای مازندران و گلستان هم در اینجا مدفون هستند برای رفاه حال گردشگران، رایان نور و خانواده هایی که برای دیدار به این منطقه می امدند در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن را پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مازدران و بخشی را گلستانی ها تقبل کردند.

وی افزود: در سال ۹۸ با جدیت و با کمک خیران و مردم با تشکیل دو ستاد مازندران و گلستان احیای هفت تپه در دستور کار جدی قرار گرفت و محوطه سازی ، آبرسانی آب شرب و گازرسانی با کمک دستگاه های اجرائی اهواز در این منطقه کامل شد و هم اکنون مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

خطیر افزود: حصار کشی یک محوطه ۵ هکتاری نیز در این منطقه به پایان رسیده است و سرویس های بهداشتی خواهران و برادران نیز تکمیل شده و قابل استفاده است.
وی ادامه داد: ساخت شش سوئیت رینگی را مازندران شروع و به اتمام رساند و گلستان نیز در حال تکمیل ۱۰ سوئیت رینگی است .

مدیر پروژه یادمان شهدای هفت تپه اظهار کرد: محوطه سازی ، پل گذاری و آسفالت از نیازهای مهم این منطقه است که آن را با مسئولان گلستانی از جمله استاندار و سردار ملک فرمانده سپاه نینوای گلستان که از یان منطقه بازدید داشتند هم در میان گذاشتیم اما آنچه غیر معمول است کم رنگ بودن تعدادی از دستگاه های اجرائی در کمک به به احیای هفت تپه در بخش های مختلف است که امید داریم هر چه سریع تر به این طرح یپیوندند.

وی افزود: با توجه به اینکه میراث فرهنگی چغازنبیل در نزدیکی محل یادمان شهدای هفت تپه قرار دارد و ثبت یونسکو شده و از مسیر هفت تپه می گذرد لذا گردشگران زیادی برای بازدید از این منطقه تاریخی و عرفانی عبور می کنند و نیازمند خدمات رسانی بهتر و شایسته تری هستند.

خطیر افزود: کاروان های راهیان نور نیز که از استان های مختلف هم به این منطقه می ایند باید برای استراحت و رفع نیازهای مهم خدمات دریافت کنند که امید داریم با سرعت روند تکمیل احیای این منطقه بتوانیم خدمت رسانی بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: در زمان جنگ این منطقه محل آموزش گردان ها، یگان ها و تیپ های مختلف نظامی کشور بود که قبل از ورود به منطقه اصلی در اینجا دوره میدیدند و بعد وارد میدان جنگ میدند و شهدای  در اینجا حضور دارند و همین مساله موجب شده تا این مکان برای خانواده های شهدا و دوستداران شهدا و جوانانی که تجربه جنگ را نداشتند بسیار مقدس و بارارزش باشد و روایتگری هایی که در این مکان برای کاروان های راهیان نور و بازدید کنندگان انجام میشود علاقه انان را به این مکان دو چندان می کند.

گفتنی است در فرودین امسال نیز استاندار گلستان پس از بازدید از این منطقه اعلام کرد که یادمان شهدای هفت‌تپه که ۱۵هزار شهید دارد از محل منابع عمومی و کمک خیران تا سال ۱۴۰۴بازسازی می‌شود.