فرماندار گالیکش خبرداد؛

اعزام ۲۵۰ نیروی تازه نفس برای مهار آتش جنگل گالیکش

فرماندار گالیکش گفت: آتش‌سوزی همچنان در جنگل‌های بخش لوه در محدوده روستاهای بخش اویلی و ترجنلی ادامه دارد و ۲۵۰ نیروی تازه نفس برای کمک به اطفای آن اعزام شدند.

به گزارش ساجد خبر، علی جوان حاذق‌خواه امروز اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی از شهرستان‌های مینودشت، کلاله و گالیکش در کنار مردم بومی و دوستداران طبیعت و بسیجیان و سایر دستگاه‌های امدادی تمام تلاش خود را از روز گذشته برای مهار این آتش سوزی به کار گرفتند.

وی افزود: آتش سوزی از نوع کف سوز ظهر روز گذشته در جنگل‌های منطقه بش اوبلی و ترجنلی گالیکش شروع شده و همچنان در حال گسترش است.

فرماندار گالیکش گفت: درخواست اعزام بالگرد به هوانیروز ارائه شده که با مساعد شدن شرایط جوی از تهران به منطقه اعزام می‌شود.

جوان بیان کرد: از روز پنجشنبه هفته گذشته سه مرحله آتش‌سوزی در جنگل‌های گالیکش در منطقه جنگلی شن‌چال حد فاصل روستای بش اویلی و ترجنلی رخ داد و به حدود ۲۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی به صورت کف‌سوز خسارت زد که همگی با کمک نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی در کنار همراهی دستگاه‌های امدادی مهار شد و از ظهر روز دوشنبه شاهد چهارمین مرحله شروع آتش سوزی هستیم.