رییس کانون وکلای دادگستری گلستان:

طرح تسهیل فساد آور است وکیل ساز نیست/هیچ مشکلی نیست که با تعامل حل نشود

رییس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: اجرای طرح تسهیل در حوزه وکالت نه تنها وکیل ساز نیست که فساد آور است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، حمید رضا مومن امروز در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس کانون وکلای دادگستری و هفدمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری گلستان‌ اظهار کرد: وکیل بودن هزینه دارد و  وکلایی هستند که به علت نداشتن درآمد مناسب، هزینه تمدید پروانه فعالیت را ندارند و حتی از پس هزینه‌های دفتر وکالت بر نمی‌آیند.

وی افزود: وقتی با اجرای طرح تسهیل افراد بدون توجه به کیفیت علمی وارد این حرفه می شوند و اثرات مخربی برای جامعه خواهد داشت چرا که ممکن است بسیاری از آنان به دلیل فقدان پرونده دست به کارهای غیر متعارف و یا فساد انگیز داشته باشند.

مومن  افزود:  برخی در برابر کلمه استقلال به شدت مقاومت می کنند و این در حالی است که استقلال کانون وکلا به معنی تقابل نیست و استقلال کانون به معنی خودگردان بودن آن است نه اینکه ما در مقابل حاکمیت ایستاده ایم.

وی بیان کرد:  کانون وکلا تنها نهادی است که با بودجه مستقل و خودگران اداره می شود و از هیچ بودجه دولتی بهره مند نیست.

مومن گفت: طرح تسهیل مشکلات زیادی برای  جامعه وکالت ایجاد کرده به طوری از طرح تسهیل به عنوان مردودین آزمون وکالت نام می برند.

وی ادامه داد: طرح تسهیل از طرف کمیسیونی تصویب می شود که در واقع ربطی به آن ندارد و آن هم کمیسون اقتصادی مجلس است و این در حالی است که حتی کمیسیون حقوق مجلس هم با آن مخالف بود اما تصویب شد.

وی افزود:  به دنبال اجرایی شدن این طرح و مخالفت های کانون های وکلای وکلتی سراسر کشور چندین نشست با نمایندگان مجلس و همچنین ریاست دستگاه قضا انجام و مقرر شد اصلاحات ارایه شده مورد کارشناسی قرار گیرد.

گفتنی است، در این مراسم ۱۴ نفر از کارآموزان وکالت گلستان مراسم تحلیف خود را به جای آورده و آوازه فعالیت به عنوان وکیل پایه دادگستری را دریافت کردند.