بهترین قیمت گلدان برای خرید گل آپارتمانی چه ویژگی های باید داشته باشد؟

برای نگهداری مناسب از گل ها و گیاهان به بستر مناسبی نیاز داریم. خاک مناسب باید در گلدان های مناسب قرار داده شود تا بستر مناسبی برای رشد گیاه فراهم شود. گلدان ها انواع مختلفی دارند. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر گلدان، ممکن است که قیمت گلدان ها با یکدیگر متفاوت […]

برای نگهداری مناسب از گل ها و گیاهان به بستر مناسبی نیاز داریم. خاک مناسب باید در گلدان های مناسب قرار داده شود تا بستر مناسبی برای رشد گیاه فراهم شود. گلدان ها انواع مختلفی دارند. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر گلدان، ممکن است که قیمت گلدان ها با یکدیگر متفاوت باشد.

راهنمای خرید گلدان سرامیکی

این گلدان با ویژگی های منحصر به فرد خود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات گلدان های سرامیکی می پردازیم:

کیفیت

از جمله ویژگی های گلدان سرامیکی، کیفیت عالی و مناسب خواهد بود. این گلدان ها مقاومت قابل توجهی در برابر سرما و گرمای محیط دارند.  قابلیت حمل گلدان های سرامیکی این یکی از نقاط عطف خرید آنها خواهد بود. وزن سبک و مناسب آنها باعث افزایش قابلیت حمل آنها شده است. این گلدان ها دارای روکش محافظی هستند که باعث شفافیت و براق شدن محصول می شود.

تنوع محصول

گلدان سرامیکی یکی از گلدان هایی است که تنوع زیادی دارد. تنوع رنگ ، تنوع طرح های جذاب و منحصر به فرد، تنوع در ابعاد و بسیاری از این موارد این محصول را به یک محصول فوق لوکس تبدیل کرده است. با توجه به جذابیت این محصول استفاده از آن در بسیاری از مکان ها مطلوب و ایده آل خواهد بود .

قیمت مناسب

یکی از عوامل مهم در هر خریدی قیمت محصول خواهد بود. قیمت گلدان های سرامیکی با توجه به ویژگی های جذاب و فوق العاده آنها بسیار مناسب خواهد بود. این قیمت گذاری با توجه به کیفیت محصول و همچنین قیمت تمام شده تولید این محصول در نظر گرفته می شود. اگر به دنبال گلدانی با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بسیار خوب هستید ، بهتر است از انتخاب این گلدان ها غافل نشوید.

گلدان پلاستیکی

وقتی به فروشگاه گل و گیاه سر می زنید، انواع گلدان پلاستیکی را می بینید. البته گلدان ها انواع دیگری هم دارند. اما بیشتر گلدان های پلاستیکی در فروشگاه ها رایج هستند. امروزه گلدان های پلاستیکی یا فایبرگلاس یکی از رایج ترین گلدان ها برای نگهداری گیاهان در داخل یا خارج از منزل هستند. با توجه به مراحل ساخت این گلدان ها، ارزان بوده و در رنگ ها و اندازه های مختلف موجود می باشند.

مزایای گلدان های پلاستیکی

حفظ رطوبت بیشتر در خاک یکی از خواص گلدان های پلاستیکی است. این گلدان ها  برای گیاهانی که نیاز به آب بیشتری دارند مناسب است. رنگ  بندی نامحدود این گلدان ها و اندازه ها و شکل های مختلف آنها از دیگر مزایای این گلدان ها برای انواع دکوراسیون است. یکی دیگر از مزایای این نوع گلدان ها استحکام و انعطاف پذیری آنهاست. این گلدان ها بسیار سبک هستند. یکی دیگر از مزایای گلدان های پلاستیکی قیمت ارزان آنهاست. فرآیند تولید و مواد به کار رفته در ساخت این گلدان ها باعث ارزانی آن ها در مقایسه با انواع دیگر گلدان ها شده است.

معایب گلدان های پلاستیکی

این گلدان ها به مرور زمان بر اثر نور یا سرما در زمستان فرسوده می شوند و به تدریج پوسیده می شوند. زمانی که گلدان را بیرون از خانه نگه دارید این مشکل بیشتر پیش خواهد آمد. احتمال از بین رفتن گیاهان به دلیل آبیاری بیش از حد در این گلدان ها وجود دارد.

گلدان سفالی

برای برخی از علاقه مندان، گلدان های سفالی نوستالژیک می شوند. و در تزیینات سنتی کاربرد دارند. این گلدان ها سال هاست که در داخل و خارج از خانه استفاده می شوند. دیگ سفالی در دمای پایین در فر پخته می شود. این گلدان ها جامد و دارای سوراخ هایی روی بدنه هستند. اغلب این گلدان ها خاکی یا قهوه ای روشن و به رنگ قرمز هستند. اما آیا این نوع گلدان برای گیاه شما مناسب است؟ از آنجایی که سفال منافذ بیشتری نسبت به گلدان پلاستیکی دارد، گردش و جریان هوا مناسب در محیط گلدان ایجاد می شود.

مزایای گلدان های سفالی

این گلدان ها از مواد طبیعی ساخته شده اند و بسیاری از علاقه مندان آن را به گلدان پلاستیک ترجیح می دهند و از آنها به عنوان دکوراسیون منزل استفاده می کنند. به دلیل وزن زیادتر، استقامت بیشتری نیز خواهند داشت. این یک مزیت در خانه های دارای کودکان و حیوانات خانگی است و احتمال آسیب دیدن گلدان کاهش می یابد. هنگام استفاده از این گلدان ها در فضای باز، به خوبی به تغییرات دما پاسخ می دهند.

معایب گلدان های سفالی

این گلدان ها شکننده هستند و در مقایسه با گلدان های پلاستیکی مقاومت کمی دارند. به این علت بهتر است در زمان خرید گل آپارتمانی از این نوع گلدان برای گیاه خود استفاده نکنید. اگر از گلدان سفالی بیرون از خانه استفاده کنید، در برابر سرمای شدید شکننده هستند. این گلدان ها از گلدان های پلاستیکی سنگین تر هستند. بنابراین به راحتی قابل حمل نیستند. به خصوص زمانی که از اندازه بزرگ برای گیاهان بزرگ استفاده می شود. قیمت این گلدان ها از نوع پلاستیکی آن بیشتر است. این گلدان برای گیاهان رطوبت دوست مناسب نیست.

امیدوارم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. استفاده از انواع و اندازه های مختلف این گلدان ها در دکوراسیون داخلی جذابیت خاصی را برای خانه شما به ارمغان می آورد. علاوه بر این استفاده از پایه گلدان جلوه فوق العاده ای را برای گلخانه شما به ارمغان می آورد . یکی از نکات قابل توجه در مورد این گلدان ها استفاده از رنگ های مختلف برای ایجاد تنوع رنگی است. می توانید این گلدان را به یک اثر هنری خودتان تبدیل کنید. گذاشتن رنگ های خارق العاده و استفاده از آنها روی گلدان ها جذابیت بی نظیری ایجاد می کند.