مدیر کل ارتباطات و فناوری گلستان:

راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین در گلستان/ دست اندازی ها به اراضی کوتاه می شود

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان گلستان گفت: سامانه پنجره واحد زمین در راستای مبارزه با مفاسد و تخلف در حوزه زمین و اراضی در استان راه اندازی شده و طرحی نوین در دریافت استعالام های این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، صبح امروز محمد احمدی در نشست خبری اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه که یکی از نیازهای مهم و مبرم مردم استان بود بسیاری از تخلف ها و دست اندازی ها در حوره زمین و اراضی کاهش می  یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه پرونده های بسیاری در این رابطه هرساله در دادگستری های استان در حال مفتوح شدن است لذا طراحی و راه اندازی آن جلوی بسیاری از مفاسد زمین خواری  را گرفته و مردم نیز برای استعلام سرگردان دستگاه های اجرائی نمی شوند.

احمدی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح همه دستگاه های مرتبط با زمین در استان از جمله امور اراضی، محیط زیست، شهرداری، جهاد کشاورزی،  اب منطقه ای و بنیاد مسکن موظف به ارائه نقشه های خود برای بارگذاری در این سامانه هستند.

وی افزود: افرادی که برای تهیه زمین نیازمند استعلام هستند می توانند با مراجعه به این سامانه از شرایط دقیق محل مورد نظر زمین بدون مراجعه به دستگاه های اجرائی متعدد اطلاعات دریافت کنند و این سامانه با رصد ماهواره های نیز تخلفات را ثبت کرده و به دستگاه قضائی و دیگر نهاد های مرتبط برای پیگیری ارسال میکند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری گلستان با بیان اینکه راه اندازی این سامانه به سرمایه گذاران و توسعه استان کمک زیادی می کند، بیان کرد: جنانچه به دنبال توسعه استان و ورود سرمایه گذراران بخش خصوصی هستیم باید زیر ساخت های مناسبی برای هموار کردن مسیر آنان داشته باشیم که این سامانه نمونه بارز توسعه الکترونکی در استان است و دیگر سرمااه گذار نیازی به مراجعه مکرر به دستگاه های اجرائی مختلف ندارد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با دقت این سامانه را رصد میکند و به محض مساهده تخلف در حوزه زمین و اراضی و همچنین ساخت و سازهای غیر مجاز و قانونی به آن ورود میکند.

احمدی با اشاره به اینکه چالش های عصر جدید با شیوه های سنتی جوابگو نیست ، اظهار کرد: این سامانه که به تازگی در استان راه اندازی شده و هر روز در حال به روز رسانی و تکمیل نقشه ها است، در حال حاضر تعداد ۲۷۹ تصویر ماهواره ای در آن ثبت شده که در همین رابطه ۶۲ پرونده تخلف برای بررسی ارجاع که از این تعداد ۴۵ پرونده بررسی کامل شده و ۳۳ مورد تخلف محرز شده که در دستگاه های مربوطه برای آنها پرونده تشگیل شده و ۳ مورد دارای مجوز بوده و ۲ مورد هم در محدوده حفاظت شده دستگاه نبوده اند.

وی گفت: بیشترین تخلف ها در حوزه امور اراضی، منابع طبیعی و شهرداری گزارش شده است.

احمدی عنوان کرد: این طرح در ۱۰ استان کشور در حال اجرا است که گلستان جزو چند استان اول در طراحی و راه اندازی آن است.

به گفته وی تمامی مراحل طراحی و بارگذاری و دریافت نقشه ها بر عهده اداره کل فناوری و ارتباطات استان بوده  و در برخی موراد که نیاز به ورود نبوده اما کارشناسان این اداره کل برای پیشرفت هر چه سریعتر کار و استفاده از سامانه در ر استای پیگیری استاندار کار را انجام داده و هم اکنون نیز به دلیل تعلل برخی دستگاه های اجرائی در مرکز استان و شهرستان ها کار کمی کند پیش رفته اما گلستان توانسته در این حوزه با جدیت وارد عمل شود.

احمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برای رفع بسیاری از مشکلات نیازمند استفاده از تکنولوژی ، بخصوص در حوزه آی تی هستیم هم گفت: یکی دیگر از دستاوردهای استان در زمینه ارائه خدمات به مردم ، دریافت مسیر اتفاق رخ داده برای کارکنان اورژانس است به این صورت که اکر شخصی یا کودکی امکان ارائه ادرس دقیق به مراکز اورژانسی استان را نداشته باشد نخستین تماس او ابتدا به اوژانس و سپس به مخابرات برای ارسال ادرس دقیق به مراکز اورژانس وصل می شود و این مساله علاوه بر کاهش هزینه ها خدمات رسانی به مردم را افزایش میدهد و گلستان تنها استانی است که اداره کل فناوری و ارتباطات این طرح را در آن اجرائی کرده است.