معاون کمیته امداد گلستان خبرداد؛

اعزام ۱۰۰۰ مددجوی گلستانی به اردوی «شوق» زیارت مشهد مقدس

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) گلستان از تشرف هزار مددجوی این استان به مشهد مقدس در سال جاری خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، سید مصطفی کیاالحسینی اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار نفر از مددجویان گلستان در قالب طرح شوق زیارت با کمک حامیان، خیرین و مراکز نیکوکاری کمیته امداد به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گلستان تصریح کرد: زائران اعزام شده به این اردوها در دو گروه، شامل زنان سرپرست خانوار و ایتام و دانش آموزان بودند.

کیاالحسینی راه اندازی این طرح را بستر مناسبی برای شناسایی و اعزام آن گروه از مشتاقان اهل بیت (س) دانست که به دلیل عدم تمکن مالی، توفیق زیارت حرم امام شأن از آنها سلب شده و ادامه داد: اردوهای شوق زیارت با هدف تقویت روحیه معنوی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و ترویج فرهنگ ناب ارتباط با اهل بیت (ع)، افزایش نشاط، تقویت رفتارهای دینی، تحکیم بنیان خانواده، و سبک زندگی دینی و اسلامی خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت عظیم خیران در گلستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به وضعیت معیشتی مددجویان تحت حمایت توجه به ابعاد مختلف توانمند سازی به ویژه توانمندسازی فکری و فرهنگی از اولویت‌های مهم این نهاد است، اعلام کرد: در راستای توجه به شأن و کرامت زائران امام مهربانی‌ها، تلاش کردیم از مکان‌های مناسب برای اسکان و پذیرایی استفاده کنیم.

کیاالحسینی بیان کرد: برای اعزام هر یک از این مددجویان مبلغ یک میلیون تومان هزینه شده که در مجموع بیش ازیک میلیارد تومان برای این اردوهای زیارتی از محل کمک‌های و مساعدت‌های خیران و منابع امداد استانی تأمین شده است.