معاون کمیته امداد گلستان:

حمایت بیش از ۳۴ هزار حامی از فرزندان محسنین و ایتام/جذب ۱۴ میلیارد تومان کمک های نیکوکاری

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: تعداد 43 هزار و 666 نفر حامی از فرزندان محسنین و ایتام در سطح استان حمایت می کنند.

جواد فردی در گفتگو با خبرنگار ساجد خبر با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال خاضر تعداد ۱۱ هزار و ۵۴۷ فرزند طرح محسنین و ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که  تعداد بیش از ۳۴ هزار حامی از آنان حمیات میکنند و هر فرزند دارای چند حامی است.

وی افزود: سرانه این فرزندان در گلستان ۲/۵ حامی است که با میانگین سرانه کشوری فاصله بسیار زیادی دارد و امید داریم با حمیات بیشتر مردم به میانگین کشوری برسیم.

فردی بیان کرد: سرانه هر حامی ۵۰ هزار تومان می باشد که در گذشته مستقیم به حساب کمیته امداد واریز می شد ولی امسال از طریق صندوق های حمیاتی مستقیم به حساب این فرزندان واریز می شود.

وی ادامه داد: امسال ۵هزار خانوار مکم معیشتی دریافت کرده اند و مستمری مددجویان نیز دو برابر افزایش پیدا کرد و امید داریم این رقم در سال جدید با توجه به مشکلات اقتصادی افزایش یابد.

فردی گفت: از رقم ۲۴ میلیادری که برای جمع آوری در جشن نیکوکاری امسال پیش بینی شده تا کنون مبلغ ۱۴ میلیارد تومان آن جذب شده و در هفته برگزاری این مراسم این رقم با مشارکت و حمایت مردم افزایش خواهد یافت.

به گقته معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد گلستان، بیش از ۹ میلیارد تومان درآمد صدقه داشته اسم که افزایش ۴۷درصدی داشته است.

گفتنی است جشن نیکوکاری در روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ماه جاری همزمان با سراسر کشور در میادین اصلی، دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و در روز جمعه ۱۲ اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه استان گلستان با ایجاد ۴۲۰ پایگاه برگزار می‌شود.