معاون آب منطقه ای گلستان:

۴۵هزار حلقه چاه عمیق در گلستان مجهز به کنتور هوشمند هستند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: از مجموع هشت هزار چاه عمیق در گلستان، چهار هزار و ۵۰۰ حلقه چاه دارای کنتور هوشمند هستند.

به گزارش ساجد خبر، جواد تیموری شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از حدود هشت هزار چاه عمیق در گلستان تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ حلقه به کنتور هوشمند مجهز شده و ضرورت دارد مالکان دیگر چاه‌ها هم نسبت به انجام این اقدام تعجیل کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: در گلستان ۲۰ هزار حلقه چاه مجاز وجود دارد که ۱۷ هزار و ۵۰۰ حلقه در بخش کشاورزی و دو هزار و ۵۰۰ حلقه در بخش شرب و صنعت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هشت هزار حلقه از چاه‌های دارای مجوز عمق بالای ۲۵ متر دارند و در دسته چاه‌های عمیق قرار می‌گیرند که اکثر چاه‌های شرب از این دسته هستند.

تیموری گلستان گفت: برای مقابله با برداشت‌های غیرمجاز، ۳۲ اکیپ گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای استان در طول سال در حال فعالیت هستند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۰ چاه غیرمجاز شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین براساس احکام قضائی تاکنون ۳۸۰ حلقه چاه، پر و مسدود و عملیات حفاری ۱۰۰ مورد دیگر هم متوقف شده است.